תוכן איכותי

כדי להגדיר מהו תוכן איכותי, בהתייחסות לקידום אתרים בלבד (ולא למשל לקופירייטינג או פוסטים ברשתות החברתיות) צריך תחילה להסכים על מה הוא תוכן "לא איכותי", או במילים פחות נוקשות; מה נחשב ל"תוכן סביר" או "תוכן טוב". במאמר זה, אציג מהו לדעתי תוכן איכותי, תוכן טוב ותוכן סביר, וכמו כן אפרט איך ארגון התוכן יהפוך אותו לאפילו חזק יותר.
תוכן עניינים

סיווג תכנים לפי רמה ויעדים

לדעתי, ניתן למיין תכנים לפי 3 סוגים: תוכן סביר, תוכן טוב ותוכן איכותי (ברור שיש גם תוכן גרוע, אבל אני מוציא את זה מהמשוואה ומתייחס רק לתכנים שמניחים את הדעת). כמו כן, יש 3 יעדים שעבורם ניתן לכתוב את התוכן, וכך בעצם נולד הסיווג: גוגל, הלקוח או הגולשים. כל עוד תכתבו תכנים המיועדים לאחד מאלו, התוכן שלכם יהיה לכל הפחות "תוכן טוב" כי אתם למעשה תגשימו אותו בהתאם למטרה. אבל,  במידה ותרצו לשדרג את הכתיבה, תצטרכו ליצור חפיפה בין היעדים. שימו לב לתרשים הבא:

מה זה תוכן איכותי?
  • אם תרצו  לֵרָצוֹת את גוגל (הכוונה לעכבישים / האלגוריתם שלו), התוכן שלכם יהיה באזור הכחול. תוכן כזה יכלול כותרות מאולצות שמכילות מילות מפתח, ובכלל צפיפות בינונית / גבוהה של מילות מפתח ישירות, נרדפות ועקיפות לביטוי המרכזי שנרצה לקדם.
  • אם תרצו לֵרָצוֹת את הלקוח שעבורו אתם מחברים את המאמר (סגנון עריכת התוכן שהוא אוהב), התוכן שלכם יהיה באזור הצהוב. תוכן זה כולל בעיקר את שפת המותג שהוא מתחבר אלייה והתייחסות לתכנים ספציפים שהוא רוצה לכלול בכל מאמר.
  • אם תרצו לֵרָצוֹת את הגולשים (קהל היעד של הלקוח שלכם), התוכן שלכם יהיה באזור האדום. תוכן זה כולל בעיקר מענה פרקטי לשאילתות החיפוש שלהם.

גודל השטח וגודל החפיפה של העיגולים

שימו לב  שחלק מאיזורי החפיפה הינם בעלי שטח גדול, ויש לזה סיבה: הכי קל להשתייך לשטח הזה (שכן יש יעד אחד). על כן, אני מכנה את התכנים האלו "תוכן סביר".

כמו כן, יש שלושה אזורי חפיפה בגוגל בינוני:

  • בין מה שירצה את גוגל והלקוח
  • בין מה שירצה את הלקוח ואת הגולשים
  • בין מה שירצה את הגולשים ואת גוגל

האזורים האלו כבר יותר קטנים, כי קשה יותר לקלוע לשני יעדים, ולכן זה דורש מאמץ והשקעה רבים יותר בזמן הכתיבה. על כן, אני מכנה את התכנים האלו "תוכן טוב".

ולבסוף – יש את האזור בו כל העיגולים חופפים : שטח זה מייצג תוכן שכולל בתוכו התייחסות למה שיירצה את גוגל, הלקוח והגולשים! זה האזור הקטן ביותר והכי קשה לקלוע אליו. זה כמובן "התוכן האיכותי" שאנחנו מייחלים לו!

מקדם SEO טוב צריך לשאוף לכתוב מאמרים שנמצאים באזור התוכן האיכותי. זה סופר מורכב ולא פשוט בכלל, אבל רק לתוכן כזה צריך לחתור. זה משהו שהוא בהחלט אפשרי, ואתם תגלו בעצמכם כיצד להגיע אל האיזור המדויק עם הניסיון שאתם תצברו במסגרת העבודה שלכם.

ארגון תוכן כמקדם איכות

ברגע שאנחנו יודעים איך צריך ליצור את התוכן, כדאי גם לשים דגש על אופן הארגון וההנגשה שלו באתר. הכוונה היא לויזואליות שלו, שהיא קריטית להצלחת התוכן, ואם תקפידו על זה, אז אפשר יהיה לכנות את התוכן כ"תוכן איכותי משודרג":

  1. התוכן צריך להיות מחולק לפסקאות וכותרות משנה
  2. הפסקאות צריכות להיות עניינות ולא ארוכות מדי
  3. צריך שיהיה תחביר, מילות מעבר ומילות קישור כדי לאפשר זרימה תוך כדי קריאה
  4. רשימות והתבליטים צריכים להיות מוצגים כליסט ברור (רשומה ממוספרת, רשימת תבליטים, רשימת משימות וכו')
  5. אם יש לכם אפשרות לסכם רעיון בטבלה – זה יהיה מעולה
  6. השתמשו בתמונות כדי להמחיש רעיון
 

לסיכום, אני ממליץ מאוד לחתור מלכתחילה לחפיפה בין שלושת היעדים (גוגל, העדפת לקוח ורלוונטיות לגולשים) על מנת ליצור את התוכן הטוב ביותר. הדרך הקלה ביותר לשדרג תוכן כזה, היא על ידי ארגון תוכן ברמה ויזואלית כדי להעצים אותו.

 

הצרכים של גוגל

הרצון של הלקוח

רלוונטיות לגולש

תוכן גרוע

תוכן סביר עם העדפה לגוגל

+

תוכן סביר עם העדפה לרצון הלקוח

+

תוכן סביר עם העדפה לרלוונטיות הגולשים

+

תוכן טוב עם רלוונטיות לצרכים של גוגל + הלקוח

+

+

תוכן טוב עם רלוונטיות לצרכים של הלקוח + הגולשים

+

+

תוכן טוב עם רלוונטיות לצרכים של גוגל + הגולשים

+

+

תוכן איכותי

+

+

+

כדי להגדיר מהו תוכן איכותי, בהתייחסות לקידום אתרים בלבד (ולא למשל לקופירייטינג או פוסטים ברשתות החברתיות) צריך תחילה להסכים על מה הוא תוכן "לא איכותי", או במילים פחות נוקשות; מה נחשב ל"תוכן סביר" או "תוכן טוב". במאמר זה, אציג מהו לדעתי תוכן איכותי, תוכן טוב ותוכן סביר, וכמו כן אפרט איך ארגון התוכן יהפוך אותו לאפילו חזק יותר.

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.

קרא עוד »
קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.

קרא עוד »
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.

קרא עוד »
מה זה תוכן איכותי?
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן