סיווג תכנים לפי רמה ויעדים
לדעתי, ניתן למיין תכנים לפי 3 סוגים: תוכן סביר, תוכן טוב ותוכן איכותי (ברור שיש גם תוכן גרוע, אבל אני מוציא את זה מהמשוואה ומתייחס רק לתכנים שמניחים את הדעת). כמו כן, יש 3 יעדים שעבורם ניתן לכתוב את התוכן, וכך בעצם נולד הסיווג: גוגל, הלקוח או הגולשים. כל עוד תכתבו תכנים המיועדים לאחד מאלו, התוכן שלכם יהיה לכל הפחות "תוכן טוב" כי אתם למעשה תגשימו אותו בהתאם למטרה. אבל, במידה ותרצו לשדרג את הכתיבה, תצטרכו ליצור חפיפה בין היעדים. שימו לב לתרשים הבא:
- אם תרצו לֵרָצוֹת את גוגל (הכוונה לעכבישים / האלגוריתם שלו), התוכן שלכם יהיה באזור הכחול. תוכן כזה יכלול כותרות מאולצות שמכילות מילות מפתח, ובכלל צפיפות בינונית / גבוהה של מילות מפתח ישירות, נרדפות ועקיפות לביטוי המרכזי שנרצה לקדם.
- אם תרצו לֵרָצוֹת את הלקוח שעבורו אתם מחברים את המאמר (סגנון עריכת התוכן שהוא אוהב), התוכן שלכם יהיה באזור הצהוב. תוכן זה כולל בעיקר את שפת המותג שהוא מתחבר אלייה והתייחסות לתכנים ספציפים שהוא רוצה לכלול בכל מאמר.
- אם תרצו לֵרָצוֹת את הגולשים (קהל היעד של הלקוח שלכם), התוכן שלכם יהיה באזור האדום. תוכן זה כולל בעיקר מענה פרקטי לשאילתות החיפוש שלהם.
גודל השטח וגודל החפיפה של העיגולים
שימו לב שחלק מאיזורי החפיפה הינם בעלי שטח גדול, ויש לזה סיבה: הכי קל להשתייך לשטח הזה (שכן יש יעד אחד). על כן, אני מכנה את התכנים האלו "תוכן סביר".
כמו כן, יש שלושה אזורי חפיפה בגוגל בינוני:
- בין מה שירצה את גוגל והלקוח
- בין מה שירצה את הלקוח ואת הגולשים
- בין מה שירצה את הגולשים ואת גוגל
האזורים האלו כבר יותר קטנים, כי קשה יותר לקלוע לשני יעדים, ולכן זה דורש מאמץ והשקעה רבים יותר בזמן הכתיבה. על כן, אני מכנה את התכנים האלו "תוכן טוב".
ולבסוף – יש את האזור בו כל העיגולים חופפים : שטח זה מייצג תוכן שכולל בתוכו התייחסות למה שיירצה את גוגל, הלקוח והגולשים! זה האזור הקטן ביותר והכי קשה לקלוע אליו. זה כמובן "התוכן האיכותי" שאנחנו מייחלים לו!
מקדם SEO טוב צריך לשאוף לכתוב מאמרים שנמצאים באזור התוכן האיכותי. זה סופר מורכב ולא פשוט בכלל, אבל רק לתוכן כזה צריך לחתור. זה משהו שהוא בהחלט אפשרי, ואתם תגלו בעצמכם כיצד להגיע אל האיזור המדויק עם הניסיון שאתם תצברו במסגרת העבודה שלכם.
ארגון תוכן כמקדם איכות
ברגע שאנחנו יודעים איך צריך ליצור את התוכן, כדאי גם לשים דגש על אופן הארגון וההנגשה שלו באתר. הכוונה היא לויזואליות שלו, שהיא קריטית להצלחת התוכן, ואם תקפידו על זה, אז אפשר יהיה לכנות את התוכן כ"תוכן איכותי משודרג":
- התוכן צריך להיות מחולק לפסקאות וכותרות משנה
- הפסקאות צריכות להיות עניינות ולא ארוכות מדי
- צריך שיהיה תחביר, מילות מעבר ומילות קישור כדי לאפשר זרימה תוך כדי קריאה
- רשימות והתבליטים צריכים להיות מוצגים כליסט ברור (רשומה ממוספרת, רשימת תבליטים, רשימת משימות וכו')
- אם יש לכם אפשרות לסכם רעיון בטבלה – זה יהיה מעולה
- השתמשו בתמונות כדי להמחיש רעיון
לסיכום, אני ממליץ מאוד לחתור מלכתחילה לחפיפה בין שלושת היעדים (גוגל, העדפת לקוח ורלוונטיות לגולשים) על מנת ליצור את התוכן הטוב ביותר. הדרך הקלה ביותר לשדרג תוכן כזה, היא על ידי ארגון תוכן ברמה ויזואלית כדי להעצים אותו.
הצרכים של גוגל | הרצון של הלקוח | רלוונטיות לגולש | |
תוכן גרוע | – | – | – |
תוכן סביר עם העדפה לגוגל | + | – | – |
תוכן סביר עם העדפה לרצון הלקוח | – | + | – |
תוכן סביר עם העדפה לרלוונטיות הגולשים | – | – | + |
תוכן טוב עם רלוונטיות לצרכים של גוגל + הלקוח | + | + | – |
תוכן טוב עם רלוונטיות לצרכים של הלקוח + הגולשים | – | + | + |
תוכן טוב עם רלוונטיות לצרכים של גוגל + הגולשים | + | – | + |
תוכן איכותי | + | + | + |