אופטימיזציית כתובות URL לאתר ותיק
אתר ותיק הוא אתר שכבר יש לו קידום שרוכב על כתובות URL ובהם אסור לגעת! נכון שיש דבר כזה הפנות 301, אבל הפיכת כתובות URL ותיקות של אתר קיים לכתובת URL ידידותיות זה לא אופטימיזציה אלא המתה! זה ממש יהרוג את הקידום שהעמודים צברו, וה-301 זה לא פתרון מקצועי. פשוט אל תגעו בכתובות URL של אתר ותיק ולא משנה מה הסיבה, בטח אם היא סיבה של SEO כי אתם סתם תעשו את ההפך.
אופטימיזציית כתובות URL לאתר חדש
באתר חדש זה שונה לגמרי – שם מאוד חכם להגדיר מלכתחילה שכתובות ה-URL יהיו כתובת ידידותיות לגוגל, שזה בפועל שה-h1 או הכותרת של העמוד יקבלו ייצוג בכתובת ה-URL ובוורדפרס ההגדרה נקראת "מזהה פוסט".
התמודדות עם "הירושה" של המקדם שלפניכם
במידה ואתם מתחילים לעבוד על קידום אתר צעיר לראשונה, אז אתם יכולים ליישם 100% מכל התוכניות שלכם ללא צורך של התגמשות או התפשרות. עם זאת, כאשר מתחילים לעבוד על פרויקט קידום של אתר שכבר עבר קידום אורגני לפניכם, אז אתם צריכים להתמודד לטוב או לרע עם עבודת הקידום שירשתם. זה עלול להקשות עליכם בעיקר ב-2 מקומות.
1. קידום ביטוי מפתח מרכזי בעמוד הבית
יש מקדמים שאוהבים לקדם את הביטוי המרכזי של האתר בעמוד הבית. היתרון בתהליך כזה הוא הקרבה לדומיין הראשי. יש לזה משמעות מבחינת SEO וזה לגמרי מקובל. עם זאת, זה לא יהיה נכון ברוב האתרים. באתר שלנו למשל, אנחנו גם עובדים באסטרטגיה הזו, ובעמוד הבית אנחנו מקדמים את הביטוי "קידום אתרים אורגני" והולך אחלה. אבל כאמור, זה לא מתאים בכל אתר. לצורך העניין, כשאנחנו מקדמים אתרים ללקוחותינו, אנחנו חותרים לקדם בעמוד הבית רק את שם המותג, ואת ביטויי המפתח בעמודים פנימיים. הסיבה היא שבעמודים פנימיים יש הרבה יותר הזדמנויות לבצע אופטימיזציה טכנית שלא ניתן לבצע בעמוד הבית בכלל, כמו כתובת URL ידידותית וסכמות.
התמודדות עם "הירושה" של המקדם שלפניכם
קישורים הם בערך חצי מכל עבודת האופטימזציה השוטפת (On-going SEO) וחברות קידום יעשו בהם שימוש כחלק מהאסטרטגיה הקבוע שלהם. במידה ואתם תקדמו אתר ותיק, אז אתם תרשו גם את רזומה הקישורים שעלול לכלול כאלו שאתם לא רוצים. זה לא באמת יהיה סוף העולם, כי במקרה כזה אתם תוכלו לבצע תהליך של הכחשת קישורים. העניין הוא שזה סתם באסה להסביר ללקוח שלכם למה אתם עושים את זה, כי זה תמיד יהיה כרוך בחקירה שתגרר מהר מאוד למשהו שיצטייר כהאשמה בהזרמת קישורים בלאי על ידי האקס של הלקוח. אנחנו אישית לא אוהבים את החלק הזה של ההסברים כי זה נשמע כמו לכלוך אבל זה מה יש… אם נצטרך לעשות את זה, אנחנו נצטרך גם להסביר את זה וכנראה שזה ישמע כמו לכלוך על בניית קישורים קודמת.
ירושה של תוספים \ הרחבות מעאפנות
קרה לנו בהרבה מקרים שקיבלנו משימה לקידום אתר של לקוח שעשו לו כבר עבודת SEO. דוגמה לתוסף באסה שהיינו צריכים להתמודד איתו זה Rank Math שהוא ממש אחלה, אפילו נחשב מתקדם מאוד. אבל אנחנו אוהבים יותר לעבוד עם יואסט, ולא כי הוא טוב יותר, אלא כי הוא נוח לנו יותר. אז במקרה כזה, אנחנו סתם נתבאס כי נהיה חייבים ליישר קו עם רנק מת' ולעבוד "קשה יותר".