סוגי מקורות תנועה
ניתן למיין את מקורות התנועה לשניים: אורגניים וממומנים. המקורות האורגניים מאגדים את כל הכניסות האותנטיות שלרוב נובעות מעניין בתוכן שהאתר מציעה (כמו חשיפה אורגנית לפוסטים מעניינים בפייסבוק או לתוכן מושך בטיקטוק) אבל גם כתוצאה מעבודת קידום אורגני יעילה שנושאת פרי. המקורות הממומנים כוללים כל פרסום שהעסק משקיע בשבילו תקציב מדיה. ניתן למיין גם את מקורות התנועה לאתר על פי התייחסות לאופן שבו הגולש הגיעה לאתר;
תנועה עצמאית או תנועה נדחפת
סוגי התנועה האלו מתייחסים לאופן שבו האתר הצליח למשוך את התנועה אליו. ישנן שני אסטרטגיות להבאת תנועה, והן Push ו-Pull. פוש היא אסטרטגיה בה אנחנו "דוחפים" פרסום לעבר קהל היעד של העסק ומקווים שאלה יתעניינו מספיק בפרסומים ולכן יבחרו להיכנס לאתר ולצרוך את השירותים שלנו. אלו משתמשים "קרים" שכן הם לא תכננו מראש להגיע לאתר אלא שהם עשו זאת בשל המשיכה שלנו (להלן תנועה נדחפת)
הפול היא אסטרטגיה בה אנחנו לא מבצעים פעולה שבה המשתמש נחשף לתוכן שלנו מבלי שהוא מעוניין בכך, אלא שאנחנו מקדמים את האתר שלנו בערוצים בהם הוא זה שמחפש את השירותים שלנו. מדובר בקהל הרבה יותר "חם" שכן הוא זה שהביע נכונות וצורך בשירות (להלן תנועה עצמאית).
חקירה ומדידה של מקורות התנועה
ניתן לזהות את כל מקורות התנועה לאתר דרך חשבון גוגל אנליטיקס. מרגע שתתקינו את קוד המעקב באתר, תוכלו לזהות מהיכן הגיעו המשתמשים ואף לזהות את ההתנהגות שלהם לאחר שכבר נכנסו לאתר. המדידה הזו חשובה כדי לדעת האם שיווק האתר מתקדם והאם אנשי השיווק מצליחים ליצור החזר השקעה חיובי. כדי להגיע לדו"ח הרלוונטי, גשו ל-Reports >> Traffic acquisition