לדוגמה, נניח שיש לך שני פוסטים בבלוג באתר שלך הממקדים לאותה מילת מפתח. במקרה כזה, מנועי חיפוש עשויים להתקשות להחליט איזה פוסט להציג ב-SERPs, ושני הפוסטים עשויים בסופו של דבר להיות מדורגים נמוך יותר ממה שהם היו מקבלים אם הם מתמקדים במילות מפתח שונות.
סוגי קניבליזציה
ישנם סוגים שונים של קניבליזציה שיכולים להתרחש באתר. אלו כוללים:
קניבליזציה של מילות מפתח
זה מתרחש כאשר דפים מרובים באתר שלך ממקדים את המאמץ והריכוז לאותה מילת מפתח או ביטוי מילת מפתח. כאשר זה קורה, מנועי החיפוש עשויים שלא לדעת איזה עמוד לדרג עבור השאילתה, ושני הדפים עשויים בסופו של דבר לדרג נמוך יותר ב-SERPs.
קניבליזציה של תוכן
קניבליזציה של תוכן מתרחשת כאשר יש לך מספר דפים באתר שלך עם תוכן דומה או זהה. זה יכול להיות לא מכוון, כגון כאשר יש לך מספר גרסאות של אותו דף (ראיתי הרבה מקרים של פרסום כפול של עמוד הבית, כי עמוד הבית הראשון הוא עמוד מקורי, והשני הוא עמוד ניסיוני ועשיתם את זה מתוך "צעירות" – ז"א שלא בזדון), או שכן עשיתם את זה במכוון, כמו במקרים של מפרסם חוזר של תוכן ישן כדי לעדכן אותו, במקום לעדכן את הפוסט המקורי.
קניבליזציה של מוצר
זה קורה כאשר יש לך מספר דפי מוצר באתר האינטרנט שלך הדומים מאוד, עם הבדלים קלים בלבד כגון צבע או גודל (בקיצור – וריאציות). מנועי חיפוש עשויים לראות את הדפים האלה כתוכן משוכפל, והם עשויים שלא לדרג אף אחד מהם כתוצאה מכך. את זה מתקנים עם קנוניקל, ובמערכות CMS כמו וורדפרס למשל, הקנוניקל מוגדר אוטומטית.
השפעת קניבליזציה על קידום אתרים
לקניבליזציה יכולה להיות השפעה שלילית על מאמצי ה-SEO שלך. כאשר מנועי החיפוש אינם בטוחים איזה עמוד להציג עבור שאילתה מסוימת, כל הדפים הממקדים למילת מפתח זו עשויים לדרג נמוך יותר ממה שהם היו מקבלים אחרת. בנוסף, כאשר דפים מרובים באתר שלך ממקדים לאותה מילת מפתח, ייתכן שהם מתחרים זה בזה על קישורים נכנסים, מה שעלול לדלל את הסמכות של האתר שלך.
כך תימנעו מקניבליזציה
הנה כמה טיפים שיעזרו לך להימנע מקניבליזציה באתר שלך:
מחקר מילות מפתח
בצע מחקר מילות מפתח יסודי כדי להבטיח שאתה ממקד למילות מפתח ייחודיות בכל עמוד באתר שלך. זה יעזור להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח.
ביקורת תוכן
בדוק באופן קבוע את תוכן האתר שלך כדי לזהות דפים כפולים או דומים. מיזוג או מחק דפים דומים מאוד כדי למנוע קניבליזציה של תוכן.
איחוד דפי מוצר
אם יש לך מספר דפי מוצר באתר האינטרנט שלך הדומים מאוד, שקול לאחד אותם לדף אחד. זה יעזור למנוע קניבליזציה של המוצר ולשפר את חווית המשתמש.
השתמש בתגים קנוניים
השתמש בתגים קנוניים כדי לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף היא הגרסה המועדפת. זה יכול לעזור להימנע מקניבליזציה של תוכן ולשפר את הדירוג שלך.
סיכום
קניבליזציה היא בעיה שכיחה בקידום אתרים שיכולה לפגוע בדירוג ובנראות שלך במנועי החיפוש. הבנת סוגי קניבליזציה והשפעתם על קידום אתרים יכולה לעזור לך להימנע מכך. על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח, ביקורת התוכן שלך, איחוד דפי מוצר ושימוש בתגים קנוניים, אתה יכול למזער את הסיכון לקניבליזציה ולשפר את מאמצי ה-SEO שלך.