מה זה קניבליזציה בקידום אתרים אורגני?

קניבליזציה מתייחסת למצב שבו דפים מרובים באתר שלך מתחרים זה בזה על אותן מילות מפתח או שאילתות חיפוש. כאשר זה קורה, מנועי החיפוש עשויים שלא לדעת איזה עמוד להציג ב-SERPs (תוצאות החיפוש המגוונות כמו האינדקס של גוגל עצמו, עמודי תמונות, עמודי שופיניג וכו'), וכתוצאה מכך אתם תחוו דירוג נמוך יותר עבור כל הדפים או אפילו ירידה מוחלטת בנראות.
תוכן עניינים

לדוגמה, נניח שיש לך שני פוסטים בבלוג באתר שלך הממקדים לאותה מילת מפתח. במקרה כזה, מנועי חיפוש עשויים להתקשות להחליט איזה פוסט להציג ב-SERPs, ושני הפוסטים עשויים בסופו של דבר להיות מדורגים נמוך יותר ממה שהם היו מקבלים אם הם מתמקדים במילות מפתח שונות.

סוגי קניבליזציה

ישנם סוגים שונים של קניבליזציה שיכולים להתרחש באתר. אלו כוללים:

קניבליזציה של מילות מפתח

זה מתרחש כאשר דפים מרובים באתר שלך ממקדים את המאמץ והריכוז לאותה מילת מפתח או ביטוי מילת מפתח. כאשר זה קורה, מנועי החיפוש עשויים שלא לדעת איזה עמוד לדרג עבור השאילתה, ושני הדפים עשויים בסופו של דבר לדרג נמוך יותר ב-SERPs.

קניבליזציה של תוכן

קניבליזציה של תוכן מתרחשת כאשר יש לך מספר דפים באתר שלך עם תוכן דומה או זהה. זה יכול להיות לא מכוון, כגון כאשר יש לך מספר גרסאות של אותו דף (ראיתי הרבה מקרים של פרסום כפול של עמוד הבית, כי עמוד הבית הראשון הוא עמוד מקורי, והשני הוא עמוד ניסיוני ועשיתם את זה מתוך "צעירות" – ז"א שלא בזדון), או שכן עשיתם את זה במכוון, כמו במקרים של מפרסם חוזר של תוכן ישן כדי לעדכן אותו, במקום לעדכן את הפוסט המקורי.

קניבליזציה של מוצר

זה קורה כאשר יש לך מספר דפי מוצר באתר האינטרנט שלך הדומים מאוד, עם הבדלים קלים בלבד כגון צבע או גודל (בקיצור – וריאציות). מנועי חיפוש עשויים לראות את הדפים האלה כתוכן משוכפל, והם עשויים שלא לדרג אף אחד מהם כתוצאה מכך. את זה מתקנים עם קנוניקל, ובמערכות CMS כמו וורדפרס למשל, הקנוניקל מוגדר אוטומטית.

השפעת קניבליזציה על קידום אתרים

לקניבליזציה יכולה להיות השפעה שלילית על מאמצי ה-SEO שלך. כאשר מנועי החיפוש אינם בטוחים איזה עמוד להציג עבור שאילתה מסוימת, כל הדפים הממקדים למילת מפתח זו עשויים לדרג נמוך יותר ממה שהם היו מקבלים אחרת. בנוסף, כאשר דפים מרובים באתר שלך ממקדים לאותה מילת מפתח, ייתכן שהם מתחרים זה בזה על קישורים נכנסים, מה שעלול לדלל את הסמכות של האתר שלך.

כך תימנעו מקניבליזציה

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להימנע מקניבליזציה באתר שלך:

מחקר מילות מפתח

בצע מחקר מילות מפתח יסודי כדי להבטיח שאתה ממקד למילות מפתח ייחודיות בכל עמוד באתר שלך. זה יעזור להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח.

ביקורת תוכן

בדוק באופן קבוע את תוכן האתר שלך כדי לזהות דפים כפולים או דומים. מיזוג או מחק דפים דומים מאוד כדי למנוע קניבליזציה של תוכן.

איחוד דפי מוצר

אם יש לך מספר דפי מוצר באתר האינטרנט שלך הדומים מאוד, שקול לאחד אותם לדף אחד. זה יעזור למנוע קניבליזציה של המוצר ולשפר את חווית המשתמש.

השתמש בתגים קנוניים

השתמש בתגים קנוניים כדי לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף היא הגרסה המועדפת. זה יכול לעזור להימנע מקניבליזציה של תוכן ולשפר את הדירוג שלך.

סיכום

קניבליזציה היא בעיה שכיחה בקידום אתרים שיכולה לפגוע בדירוג ובנראות שלך במנועי החיפוש. הבנת סוגי קניבליזציה והשפעתם על קידום אתרים יכולה לעזור לך להימנע מכך. על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח, ביקורת התוכן שלך, איחוד דפי מוצר ושימוש בתגים קנוניים, אתה יכול למזער את הסיכון לקניבליזציה ולשפר את מאמצי ה-SEO שלך.

קניבליזציה מתייחסת למצב שבו דפים מרובים באתר שלך מתחרים זה בזה על אותן מילות מפתח או שאילתות חיפוש. כאשר זה קורה, מנועי החיפוש עשויים שלא לדעת איזה עמוד להציג ב-SERPs (תוצאות החיפוש המגוונות כמו האינדקס של גוגל עצמו, עמודי תמונות, עמודי שופיניג וכו'), וכתוצאה מכך אתם תחוו דירוג נמוך יותר עבור כל הדפים או אפילו ירידה מוחלטת בנראות.

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.

קרא עוד »
קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.

קרא עוד »
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.

קרא עוד »
מה זה קניבליזציה בקידום אתרים אורגני?
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן