מה זה קנוניקל?

תגים קנוניים הם מרכיב חיוני באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הם עוזרים לבעלי אתרים לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף אינטרנט הם רוצים שיוספו לאינדקס ויוצגו בתוצאות החיפוש. במאמר זה נסביר מהם תגים קנוניים, מדוע הם חשובים וכיצד להשתמש בהם ביעילות.
תוכן עניינים

מהן תגים קנוניים?

תג קנוני הוא רכיב HTML שאומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף אינטרנט היא הגרסה המועדפת או הקנונית. כאשר מנוע חיפוש סורק אתר, הוא יכול למצוא מספר גרסאות של אותו תוכן. לדוגמה, ניתן לגשת לאותו תוכן מכתובות URL שונות, כגון HTTP ו-HTTPS או עם או בלי תת-הדומיין www. גרסאות שונות אלו עלולות להיגרם מבעיות טכניות כגון פרמטרים של כתובת URL או תוכן כפול.

ניתן להוסיף תג קנוני למקטע הכותרת של קוד ה-HTML של דף אינטרנט. יש לו את התחביר הבא:

<link rel="canonical" href="https://www.example.com/page1" />

מדוע תגים קנוניים חשובים?

תגים קנוניים חשובים משתי סיבות עיקריות: להימנע מבעיות תוכן כפולות ולגבש את הון העצמי של קישורים לאתר.

הימנעות מבעיות תוכן כפול

כאשר מנוע חיפוש מוצא מספר גרסאות של אותו תוכן, יכול להיות לו קשה לקבוע איזו גרסה להציג בתוצאות החיפוש. זה יכול להוביל לדילול פוטנציאל הדירוג של האתר, שכן מנועי החיפוש עלולים שלא לדעת לאיזו גרסה לתת קרדיט. בנוסף, זה יכול להפעיל קנסות תוכן כפולים שיכולים להשפיע לרעה על ביצועי ה-SEO של האתר.

על ידי הוספת תג קנוני לגרסה המועדפת של דף אינטרנט, בעלי אתרים יכולים לאותת למנועי החיפוש איזו גרסה של התוכן צריכה להיות אינדקס ולהציג בתוצאות החיפוש. זה עוזר למנוע בעיות תוכן כפולות ומבטיח שפוטנציאל הדירוג של האתר לא ידלל.

איחוד הון קישור

כאשר לאתר יש גרסאות מרובות של אותו תוכן, ניתן לחלק את הון הקישור או מיץ הקישורים בין הגרסאות הללו. הון עצמי של קישורים הוא הערך שקישור מעביר מדף אחד לאחר. זהו גורם דירוג חשוב שבו משתמשים מנועי החיפוש כדי לקבוע את הרלוונטיות והסמכות של דף אינטרנט.

על ידי איחוד הון הקישורים של אתר אינטרנט, בעלי אתרים יכולים להבטיח שהגרסה המועדפת של דף אינטרנט תקבל את התועלת המרבית מהקישורים המפנים אליו. זה יכול לעזור לשפר את פוטנציאל הדירוג של הדף ולהגדיל את הנראות שלו בתוצאות החיפוש.

כיצד להשתמש בתגים קנוניים ביעילות

ניתן להשתמש בתגים קנוניים ביעילות על ידי ביצוע השיטות המומלצות הבאות:

זהה את הגרסה המועדפת של דף אינטרנט

לפני הוספת תג קנוני לדף אינטרנט, בעלי אתרים צריכים לזהות את הגרסה המועדפת של הדף. ניתן לעשות זאת על ידי התחשבות בגורמים כגון מבנה כתובת האתר, התוכן וחווית המשתמש. הגרסה המועדפת צריכה להיות הגרסה הרלוונטית ביותר למשתמש והסבירות הגבוהה ביותר לקישור לאתרים אחרים.

השתמש בכתובות URL מוחלטות

בעת הוספת תג קנוני לדף אינטרנט, בעלי אתרים צריכים להשתמש בכתובות URL מוחלטות במקום בכתובות URL יחסיות. כתובות URL מוחלטות כוללות את הפרוטוקול (http או https) ואת שם הדומיין, בעוד שכתובות URL יחסיות כוללות רק את הנתיב לדף. כתובות URL מוחלטות מועדפות מכיוון שהן מספקות למנועי חיפוש אינדיקציה ברורה לגבי הגרסה המועדפת של הדף, גם אם הגישה לדף היא מתחומים או פרוטוקולים שונים.

הוסף תגים קנוניים לכל הגרסאות של דף אינטרנט

בעלי אתרים צריכים להוסיף תגים קנוניים לכל הגרסאות של דף אינטרנט כדי להבטיח שמנועי החיפוש יוכלו לזהות את הגרסה המועדפת, ללא קשר לאופן הגישה לדף. זה כולל את כל הווריאציות של כתובת האתר, כגון HTTP ו-HTTPS, עם ובלי תת-הדומיין www, ועם ובלי פרמטרים של כתובת אתר

תגים קנוניים הם מרכיב חיוני באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הם עוזרים לבעלי אתרים לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף אינטרנט הם רוצים שיוספו לאינדקס ויוצגו בתוצאות החיפוש. במאמר זה נסביר מהם תגים קנוניים, מדוע הם חשובים וכיצד להשתמש בהם ביעילות.

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.

קרא עוד »
קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.

קרא עוד »
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.

קרא עוד »
מה זה קנוניקל?
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן