מה זה מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון בעבודת SEO פרופר. במסגרת המחקר, מנהל ה-SEO מבצע בדיקה שבמסגרתה הוא מחפש מי הם הביטויים (מילות המפתח) עם נפח החיפוש הגדול ביותר הקשורים לעסק ומציג אותם ללקוח בדו"ח מסודר.
תוכן עניינים

איך עושים מחקר מילות מפתח?

הדרך לבצע מחקר מילות מפתח שונה בין אתרים חדשים (כאלו שהם בשלבי תכנון או הקמה ועדיין לא באוויר) לבין אתרים ותיקים (כאלו שכבר אפשר למצוא בגוגל) 

מחקר מילות מפתח לאתרים חדשים (בשלבי הקמה):

אם זה אתר חדש, אז צריך לברר מול הלקוח אילו שירותים הוא מעניק. כשהוא יציג לנו אותם, נוכל לגשת לכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס ולהתחיל לבדוק כמה אנשים מחפשים את השירותים האלו והאם יש וריאציות נוספות לאותם חיפושים. תשימו לב – זה כלי חינמי לחלוטין אבל הוא יציג לכם כמות חיפושים מדוייקת (ולא טווח חיפושים) רק אם יש לכם חשבון גוגל אדס פעיל עם פרסום).

כשאנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח, אנחנו מחפשים 4 סוגים של ביטויים:

  1. כמה אנשים מחפשים את הביטויים המופיעים באופן ישיר בתפריט של האתר.
  2. מהם הוריאציות היותר רלוונטיות לאותו סוג שרות (לפי כמות חיפושים).
  3. אילו ביטויים אין בתפריט, אבל כדאי ללקוח לשלב אותם שם (כי זה שירות ישיר שהוא מעניק).
  4. אילו ביטויים כדאי ללקוח לקדם כי הם קשורים אליו, אבל לא מתאים להציב אותם בתפריט (ואז הם יקודמו דרך מאמרים פנימיים).

את התוצאות של המחקר אנחנו מציגים בקובץ Google Shits עם חלוקה ל-4 קבוצות (כפי שהסברנו כאן). כל קבוצה מציג 3 עמודות:

  • מילת המפתח
  • מה הקטגוריה שאלייה היא שייכת
  • נפח חיפושים חודשי

לקובץ אנחנו מוסיפים אפשרות פילטור לפי קטגוריה או לפי כמות חיפושים כדי לאפשר תצוגה יותר נוחה. במידה ותרצו ללמוד כיצד לבנות את הדו"ח וליצור את הפילטרים המיוחדים, אתם מוזמנים לעבור למדריך דו"ח מחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח לאתרים ותיקים:

באתרים ותיקים אנחנו נתחיל את המחקר עם הכלי לתכנון מילות מפתח בדיוק כמו באתרים חדשים, אבל בשונה מהם – אנחנו יכולים גם לחפש רעיונות למילות מפתח לקידום דרך Google Search Console שיכול להציג לנו שאילתות חיפוש שגרמו לאתר להופיע בגוגל ולזהות ביטויים שכדאי לנו לחזק (אלו ביטויים שכבר מאונדקסים אבל חלקן בכלל לא זכה לייחס כלשהו ברמת הקידום, אז הדחיפה שלהם תשפר את המיקום שלהם עוד יותר).

עם איזה כלים אפשר לעשות מחקר מילות מפתח?

ציינו את הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל ואת Google Search Console – שניהם כלים מעולים וגם כלים חינמיים! עם זאת, יש הרבה מאוד חברות פרטיות שמציאות כלים למחקר בתשלום. לנו יש ניסיון עם:

  • ahrefs
  • semrush
  • כליום (ישראלית)

אלו כלים בסה"כ נחמדים אבל אם כל הרעיון הוא לשלם להם רק בשביל מחקר מילות המפתח, אז זה ממש לא משתלם. אנחנו מציעים לכם לעשות מחקר מילות מפתח עם הכלים החינמיים והמעולים של גוגל.

כמה זמן לוקח לעשות מחקר מילות מפתח

ככל שהאתר מציע יותר שירותים / מוצרים, אז המחקר יהיה יותר ארוך (כי יש יותר מה לבדוק). אם ניקח אתר סטנדרטי (אתר גדול שיש לו בסה"כ הרבה תוכן להציע) אז מחקר באמצעות גוגל אדס ו-Google Search Console יקח בסביבות שעתיים עבודה.

האם אפשר להתחיל לעשות קידום אורגני בלי השלב של מחקר מילות מפתח?

ברור שאפשר כי זה לא חוק או משהו כזה, אבל זו לא דרך מסודרת לעבוד… מחקר מילות מפתח הוא הבסיס של העבודה. דרכו אנחנו לומדים עבור אילו ביטויים נרצה לרכז את מאמץ הקידום שלנו גם ברמה הטכנית, גם ברמת התוכן, גם בעבודת Off-site וגם כמובן לטובת בניית דוח מעקב דירוגים.

דגשים חשובים למחקר מילות מפתח

המחקר חייב להציג ללקוח ממצאים חדשים ולא להיות מובן מאילו. צריך לחתור למצוא ביטויים חדשים כדי לפתוח עוד ערוצים לקידום. אם אנחנו נבנה מחקר מילות מפתח שמבוסס על התוכן הקיים שלו, אנחנו לא נחדש ללקוח שום דבר וניצא פארש. כמו כן, אל תשכחו להציג ללקוח את נפח החיפושים החודשי עבור כל שאילתא.

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון בעבודת SEO פרופר. במסגרת המחקר, מנהל ה-SEO מבצע בדיקה שבמסגרתה הוא מחפש מי הם הביטויים (מילות המפתח) עם נפח החיפוש הגדול ביותר הקשורים לעסק ומציג אותם ללקוח בדו"ח מסודר.

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.

קרא עוד »
קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.

קרא עוד »
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.

קרא עוד »
מה זה מחקר מילות מפתח?
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן