מידע מקצועי בנושא קידום אתרים
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?
בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.
קידום אתרים טכני
קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.
קידום אתרי מג'נטו
מג'נטו היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני פופולרית, המוכרת בזכות גמישותה, עוצמתה ויכולותיה המתקדמות. עם זאת, כמו כל פלטפורמה, גם אתרי מג'נטו דורשים קידום SEO מקצועי על מנת להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולמקסם את המכירות.
קידום אתרי שופיפיי
שופיפיי היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני פופולרית המאפשרת לכל אחד להקים חנות מקוונת ולמכור את המוצרים שלו. עם זאת, בניית חנות שופיפיי אינה מספיקה כדי להפוך את האתר לכזה שמוכר בפועל. כדי להבטיח שהחנות שלכם תופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ויהווה מקור משיכה ללקוחות פוטנציאליים, יש לבצע קידום אתרים אורגני (SEO). כאן אנחנו נכנסים לתמונה.
קידום אתרי וורדפרס
וורדפרס היא פלטפורמת ניהול תוכן פופולרית ביותר, המ-powering למעלה מ-35% מכל האתרים ברשת. פשטות השימוש וההרחבות הרבות שלה הופכים אותה לבחירה אידיאלית עבור עסקים מכל הגדלים. עם זאת, בניית אתר וורדפרס אינה מספיקה. כדי להבטיח שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ויהווה מקור משיכה ללקוחות פוטנציאליים, יש לבצע קידום אתרים אורגני (SEO).
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?
עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.
ריקוד חיובי וריקוד שלילי: הצצה אל עתיד הדירוגים בגוגל
"ריקוד הדירוגים", הוא תופעה טבעית וחשובה בקידום אתרים. הוא מאפשר לגוגל ללמוד ולהעריך את האתר שלנו לאורך זמן, לבחון את התנהגות הגולשים, ולמצוא את המקום המתאים ביותר עבורו בתוצאות החיפוש.
הכירו את Gemini (ג'ימיני – בארד לשעבר)
Gemini הוא כלי חדשני מבית Google AI, שפותח במטרה לסייע לכם לעבוד בצורה יעילה ופרודוקטיבית יותר. Gemini משלב טכנולוגיות מתקדמות של למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית, ומאפשר לכם לבצע מגוון רחב של משימות בקלות ובמהירות.
יצירת דוח בגוגל אנליטיקס 4 להשוואה בין משתמשים חדשים למשתמשים חוזרים
בגוגל אנליטיקס 4, ניתן ליצור דוח מותאם אישית המשווה בין משתמשים חדשים למשתמשים חוזרים. להלן השלבים:
איך אתר בוקינג בוחר איזה מלון / אכסנייה / דירה תהיה בראש תוצאות החיפוש?
בוקינג משתמש באלגוריתם מורכב כדי לקבוע את הדירוג של מקומות האירוח בתוצאות החיפוש. האלגוריתם לוקח בחשבון מספר גורמים, ביניהם:
Google Search Console: כלי חיוני לקידום אורגני
Google Search Console (גוגל סרץ' קונסול) הוא כלי חינמי וחיוני לכל מי שמעוניין לשפר את הקידום האורגני (SEO) של אתר האינטרנט שלו. הכלי מספק מגוון נתונים ותובנות לגבי האופן שבו גוגל רואה את האתר, ומאפשר לבצע אופטימיזציות שונות על מנת לשפר את דירוגו בתוצאות החיפוש.
מה זה Structured Data?
Structured Data, או בעברית נתונים מובנים, הם דרך לתאר את תוכן האתר שלך בצורה ברורה וקריאה למנועי חיפוש. ניתן לראות בנתונים אלה "מפת דרכים" עבור מנועי החיפוש, המאפשרת להם להבין טוב יותר את התוכן והמבנה של האתר שלך, ובכך להציג אותו בצורה מדויקת ומועילה יותר בתוצאות החיפוש.
למה התכנים שלכם בגוגל דיסקברי נעלמו?
האם שמתם לב שהתכנים שלכם בגוגל דיסקברי, שקיבלו עשרות אלפי חשיפות ואלפי קליקים, ירדו פתאום ל-0? אתם לא לבד! במאמר זה נסקור את הסיבות האפשריות לירידה דרמטית בחשיפות ובקליקים, ונביא טיפים שיעזרו לכם להחזיר את התכנים שלכם למסלול.
איך אפשר להציג את מוצרי החנות בכרטיסיית גוגל לעסק שלי
כדי להציג את מוצרי החנות שלך בכרטיסיית גוגל לעסק שלי כמו בתמונה ששלחת, תוכל להשתמש בכלי לעריכת מוצרים. הכלי הזה מאפשר לך להוסיף מוצרים לפרופיל העסק שלך, כולל תמונות, תיאור, מחירים וקטגוריות.
מהם Meta Title ו-Meta Description
Meta Title ו-Meta Description הם תגיות מטא חשובות ביותר עבור SEO. Meta Title הוא הכותרת שמופיעה בתוצאות החיפוש, ו-Meta Description היא הפסקה הקצרה שמתארת את תוכן הדף. כותרת ותיאור איכותיים יכולים לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש, לעודד מבקרים פוטנציאליים ללחוץ ולהיכנס לאתר, ולחזק את מיצוב המותג. כדי למקסם את היתרונות של Meta Title ו-Meta Description, יש להקפיד על אורך נכון, שימוש במילות מפתח רלוונטיות, טקסט קריא ומנוסח כהלכה, ועדכון סדיר של התוכן.
העכבישים של גוגל
גוגל הפכה לאחת החברות הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם הטכנולוגיה. אחד הגורמים המרכזיים להצלחתה הוא השימוש ב"עכבישים" – תוכנות אוטומטיות שסורקות ומפתחות את האינטרנט באופן שוטף. העכבישים של גוגל אחראים על איסוף המידע שמאפשר למנוע החיפוש שלה לספק תוצאות רלוונטיות ומדויקות כל כך.
תוספי כרום מומלצים ל-SEO
התוספים הבאים רלוונטים גם לאנשי SEO שמצבעים עבודת קידום פרופר, וגם למנהלי שיווק שרוצים לבדוק ולהתרשם מה-SEO הטכני באתר. אנחנו משתמשים בתוספים האלו באופן יומיומי בעבודה שלנו והם Game Changer אמיתי
תוכן איכותי
כדי להגדיר מהו תוכן איכותי, בהתייחסות לקידום אתרים בלבד (ולא למשל לקופירייטינג או פוסטים ברשתות החברתיות) צריך תחילה להסכים על מה הוא תוכן "לא איכותי", או במילים פחות נוקשות; מה נחשב ל"תוכן סביר" או "תוכן טוב". במאמר זה, אציג מהו לדעתי תוכן איכותי, תוכן טוב ותוכן סביר, וכמו כן אפרט איך ארגון התוכן יהפוך אותו לאפילו חזק יותר.
הקשר בין מהירות האתר לקידום האורגני בגוגל
בעידן הדיגיטלי, מהירות האתר הפכה לגורם קריטי הן עבור המשתמשים והן עבור בעלי אתרים. מהירות האתר מתייחסת לזמן שלוקח לאתר להיטען במלואו ולהציג את תוכנו. ככל שהאתר נטען מהר יותר, כך חווית המשתמש טובה יותר, מה שיכול לתרגם למעורבות והמרות גבוהים יותר. בנוסף, מהירות האתר היא גם גורם מפתח לקידום אורגני בגוגל. במאמר זה נחקור את השפעת מהירות האתר על חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל.
מה זה מילות מפתח עם זנב קצר וזנב ארוך
כשמדובר באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), אחד ההיבטים החשובים ביותר הוא בחירת מילות המפתח הנכונות עבור התוכן שלך. ניתן לחלק את מילות המפתח לשתי קטגוריות: מילות מפתח עם זנב קצר ומילות מפתח עם זנב ארוך. במאמר זה נתעמק במה המשמעות של מונחים אלו וכיצד הם משפיעים על אסטרטגיית ה-SEO שלך.
איך RankBrain של גוגל תשפיע על הקידום האורגני בגוגל
בתור אחד ממנועי החיפוש המשפיעים ביותר בעולם, גוגל מעדכנת ללא הרף את האלגוריתם שלה כדי לספק למשתמשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והמועילות ביותר. אחד העדכונים האחרונים הוא RankBrain של גוגל, מערכת בינה מלאכותית המשתמשת בלמידת מכונה כדי לשפר את הדרך שבה תוצאות החיפוש מדורגות. במאמר זה, נדון כיצד RankBrain של גוגל ישפיע על הקידום האורגני בגוגל ומה עסקים יכולים לעשות כדי להקדים את המשחק.
RankBrain של גוגל
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, ומטפל במיליארדי שאילתות מדי יום. כדי לספק את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר, גוגל משתמשת באלגוריתמים מורכבים כדי לנתח אתרים ואת התוכן שלהם. אחד האלגוריתמים האחרונים שהציגה גוגל הוא RankBrain, שהפך במהרה לחלק מכריע במערכת הדירוג של מנוע החיפוש.
העתיד של קידום אתרים: מגמות וטכנולוגיות מתפתחות
ככל שמנועי החיפוש ממשיכים להתפתח, כך גם תחום האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). בעוד שטקטיקות קידום אתרים מסורתיות כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה בדף ובניית קישורים עדיין חשובות, מגמות וטכנולוגיות מתפתחות משנות את הדרך בה אנו ניגשים לקידום אתרים. במאמר זה, נחקור את העתיד של SEO ואת המגמות והטכנולוגיות המתפתחות שיעצבו אותו.
מה זה CMS?
בעולם פיתוח אתרים, CMS ראשי תיבות של מערכת ניהול תוכן (Content Management System). זוהי אפליקציית תוכנה המאפשרת למשתמשים לנהל ולפרסם תוכן דיגיטלי באתר ללא צורך במומחיות טכנית נרחבת. CMS חוללה מהפכה בתהליך הבנייה והניהול של אתרי אינטרנט, ואיפשרה לעסקים ולאנשים פרטיים ליצור ולתחזק את הנוכחות המקוונת שלהם בקלות. במאמר זה, נחקור מהו CMS וכיצד הוא פועל, יחד עם כמה דוגמאות פופולריות.
מה זה קנוניקל?
תגים קנוניים הם מרכיב חיוני באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הם עוזרים לבעלי אתרים לומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף אינטרנט הם רוצים שיוספו לאינדקס ויוצגו בתוצאות החיפוש. במאמר זה נסביר מהם תגים קנוניים, מדוע הם חשובים וכיצד להשתמש בהם ביעילות.
מה זה קניבליזציה בקידום אתרים אורגני?
קניבליזציה מתייחסת למצב שבו דפים מרובים באתר שלך מתחרים זה בזה על אותן מילות מפתח או שאילתות חיפוש. כאשר זה קורה, מנועי החיפוש עשויים שלא לדעת איזה עמוד להציג ב-SERPs (תוצאות החיפוש המגוונות כמו האינדקס של גוגל עצמו, עמודי תמונות, עמודי שופיניג וכו'), וכתוצאה מכך אתם תחוו דירוג נמוך יותר עבור כל הדפים או אפילו ירידה מוחלטת בנראות.
מה זה E.A.T ב-SEO?
E.A.T ב-SEO הוא מונח המייצג את ההתייחסות שלנו למומחיות (Expertise), הסמכותיות (Authoritativenes) והאמינות (Trustworthiness) של האתר, שהם שלושה גורמים מרכזיים שגוגל לוקחת בחשבון בעת דירוג אתרים בתוצאות מנועי החיפוש שלה (SERPs). על כן, במטרה לשפר את הקידום הארוגני שלכם, עליכם לשים דגש גדול על ה-E.A.T באתר.
הנחיות SEO לעליית אתר לאוויר
להלן פק"ל הנחיות SEO לעליית אתר חדש ו\או משודרג לאוויר. היישום שלו מחולק לשלושה שלבים:
בדיקה מקדימה לקראת עליית האתר לאוויר
פעולות מיידיות לאחר עליית האתר החדש לאוויר
פעולות שיש לבצע כשבוע לאחר עליית האתר החדש לאוויר
שלחו את ההנחיות לבעל האתר והעתק לחברת הפיתוח.
בהצלחה!
דוחות SEO – דירוג מילות מפתח
הצגה של דוחות מיקומים / דירוגים עבור מילות מפתח אחת לתקופה עבור הלקוחות, הם ה-א' ב' בעבודה של מקדם אתרים אורגני (SEO). אפשר ליצור דוחות כאלו דרך כלים חינמיים (כמו Google search console) ואו בתשלום (כמו ahrefs).
דו"ח 301 לאתר חדש
דו"ח 301 מקצועי לאתר חדש כולל 2 שלבים: לפני שינוי כתובות ואחרי שינוי הכתובות. הסיבה שצריך לעשות דו"ח גם לאחר עלייה של האתר החדש לאוויר היא כי בטוח יהיו עמודים שנפספס, ואז נרצה לתפור אותם בדיעבד.
החשיבות של שימוש בתגיות html בעת יצירת תוכן בהקשר של SEO
מי שאחראים על הסריקה של האתר ומתן ציון SEO שקובע את המיקום העמודים באינדקס של גוגל הם אלגוריתם המכונים "עכבישים". העכבישים של גוגל בוחנים מספר פרמטרים ברמת העמודים וברמת האתר בכלל. הפרמטרים האלו עוזרים להם להבין מה תוכן העמוד, כמה התוכן הזה איכותי, למי כדי להציג אותו בעת חיפוש כלשהו בגוגל ובמאיזה מיקום אורגני.
מה זה הפניות 301?
הפניות 301 הן דרך להפנות דף אינטרנט או אתר לכתובת אתר אחרת. זה משמש בדרך כלל כאשר כתובת האתר של אתר משתנה או כאשר דף הוסר לצמיתות. הפניה 301 היא הפניה קבועה, כלומר – היא מספרת למנועי החיפוש שהדף או האתר עברו לצמיתות למיקום חדש.
איך בונים דו"ח מטאות SEO?
במדריך זה נציג לכם כיצד אנו בונים פורמט דו"ח מטאות שאנחנו עושים בו שימוש במסגרת עבודת הקידום שלנו. את הפורמט אנחנו יוצרים בגוגל שיטס. להלן שלבי הבנייה:
Google Search Console
Google Search Console הוא אחד מהכלים הכי חשובים למקדמי אתרים מ-2 סיבות עיקריות:
הוא כלי לכל דבר ועניין שדרכו מיישמים פעולות הקשורות ל-SEO, כמו למשל להציג מפת אתר לגוגל, להתכחש לקישורים רעילים, להסיר דפים או לבקש לאנדקס דפים חדשים מהאינדקס ועוד.
דרך הממשק של GSC ניתן לבחון דוחות ביצועים של SEO, כמו מספר קליקים על מודעות אורגניות בלבד, נתח חשיפה, יחס הקלקה והכי חשוב – מיקום של מילות מפתח.
בניית דו"ח מחקר מילות מפתח
במדריך זה נציג כיצד נוכל לבצע שימוש ביכולות הסינון והמיון של Google Sheet על מנת למיין את התוצאות שאנחנו מציגים במחקר מילות המפתח לפי הצרכים שלנו.
כמה זמן לוקח לעשות SEO?
השאלה הכי מתבקשת בתהליך של קידום אורגני היא כמה זמן לוקח לעשות SEO? זו שאלה שעולה כל הזמן כי כאשר חוקרים את התחום, מתישהו מגיעים לזה שלקידום אורגני יש גם חסרונות, ואחד הבולטים שבהם הוא שמדובר בעבודה מאוד ארוכה עד להשגת התוצאות.
כמה עולה קידום אורגני?
אם אתם תבקשו לקבל הצעות מחיר לקידום אתרים אורגני מכמה חברות SEO שונות, אז אתם תראו תמחורים שונים, אז השאלה היא למה וכמה זה עולה? אלו הם המשתנים המשפיעים על תמחור עבודת SEO:
אסטרטגיית קישורים לקידום אורגני
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך שיפור של אתר אינטרנט לדירוג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP). אחד הגורמים החשובים ביותר בקידום אתרים הוא קישורים נכנסים (קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך). קישורים נכנסים נחשבים ל"הצבעת אמון" עבור האתר שלך, וככל שיש לך קישורים איכותיים יותר, כך גדל הסיכוי שתדורג טוב ב-SERPs. במאמר זה, נדון בחשיבותה של אסטרטגיית קישורים נכנסים לקידום אתרים ונספק דוגמאות וסטטיסטיקות כדי להמחיש את היתרונות של קישורים איכותיים.
Miro – תוכנה לאיור אפיון עץ אתר
Miro היא תוכנת לוח דיגיטלי המשמשת לשיתוף פעולה ויזואלי ויצירת רעיונות. זהו יישום מבוסס אינטרנט שניתן לגשת אליו מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, מה שהופך אותו מושלם עבור צוותים מרוחקים. Miro מאפשרת למשתמשים לעשות סיעור מוחות, לתכנן ולארגן רעיונות בצורה אינטראקטיבית וויזואלית.
צ'ק ליסט SEO עם 60 שלבים לקידום אורגני
שימו לב, זהב לפניכם! חיברתי צ'אק ליסט ע-נ-ק המכיל 60 שלבים לקידום אתרים אורגני. תקחו ממנה מה שנראה לכם לנכון:
SEO META in 1 CLICK – ניתוח SEO טכני
SEO META in 1 CLICK הוא תוסף כרום המשמש לניתוח מטא נתוני SEO של דף אינטרנט. הוא מאפשר למשתמשים לנתח מידע חשוב על הכותרת, התיאור ומילות המפתח של דף אינטרנט, שהם גורמים חשובים עבור SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש). כלי זה נועד לעזור למנהלי אתרים, מקצועני SEO ויוצרי תוכן לגשת ולנתח במהירות את המטא נתונים של דף אינטרנט כמו:
תוכנת SEO לחקר מתחרים – Semrush
Semrush היא חבילת תוכנה מקיפה עבור משווקים דיגיטליים ובעלי אתרים. הוא מציע כלים רבי עוצמה שיעזרו לך להבין את הנוף התחרותי של העסק שלך, לעקוב אחר דירוגים ונתוני אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO), לבצע מחקר מילות מפתח, לחקור קישורים נכנסים ועוד. בסקירה זו, נתמקד כיצד Semrush יכול לעזור בתחום מחקר מתחרים.
Screaming Frog
תוכנת Screaming Frog היא כלי עכביש SEO המאפשר למשתמשים לסרוק את כתובות האתרים, התמונות, הסקריפטים והאפליקציות של אתרים במהירות וביעילות. זה נועד להיות פשוט לשימוש מתחילים, אך חזק מספיק עבור מומחים. התוכנה עוזרת למשתמשים למצוא קישורים שבורים, לזהות שגיאות שרת והפניות מחדש, כמו גם לנתח כותרות עמודים ומטא נתונים.
מה זה מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון בעבודת SEO פרופר. במסגרת המחקר, מנהל ה-SEO מבצע בדיקה שבמסגרתה הוא מחפש מי הם הביטויים (מילות המפתח) עם נפח החיפוש הגדול ביותר הקשורים לעסק ומציג אותם ללקוח בדו"ח מסודר.
קידום ממומן בגוגל
פרסום ב-Google Pay-Per-Click (PPC) הוא שיטה פופולרית לפרסום מקוון, שבה מפרסמים משלמים עמלה בכל לחיצה על אחת מהמודעות שלהם. המודעות מוצגות בדרך כלל בדפי התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) של גוגל או באתרים אחרים השותפים ל-Google כדי להציג מודעות.
מקורות תנועה לאתר
מקורות התנועה לאתר מתייחסים לערוצים המכילים קישורים המובילים משתמשים לאתר האינטרנט שלך. הערוצים מגוונים מאוד והם כוללים בית היתר מנועי חיפוש (כמו גוגל, בינג ויוטיוב), רשתות חברתיות (כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק) וכל דרך אחרת שדרכה ניתן להוביל משתמשים לאתר (כמו דיוור, מסרונים, QR, לינק בוואטסאפ וכולי).
קידום אורגני לאתרים חדשים לעומת קידום אורגני של אתרים ותיקים
קידום אורגני לאתרים חדשים וקידום אורגני של אתרים ותיקים לא שונים במהותם, אבל כן יש כמה דברים שהם לאו דווקא "בקטנה" שצריך לדעת להתייחס אליהם ולקחת בחשבון בזמן עוד לפני שמתחילים לעבוד. להלן ההבדלים בין קידום אתר פרשי לקידום אתר ותיק:
מילות מפתח
מילות מפתח הן מילים או ביטויים המשמשים לזיהוי וסיווג תוכן. הם משמשים גם במנועי חיפוש כדי לעזור לאנשים לאתר מידע רלוונטי במהירות ובקלות. מילות מפתח יכולות להיות מילה בודדת, מילים מרובות, או אפילו משפטים שלמים.