אלו הדברים שמשפיעים על התמחור של עבודת SEO:
קצב הספקה של דוחות SEO טכניים
כשמבצעים עבודת SEO טכנית, באופן טבעי צריך לעבוד לאט כי גוגל מצפה לשינויים מזעריים כשמדובר ב-SEO (עבודה טכנית איטית היא עבודה בריאה). עם זאת, יש לקוחות שמנהלים אתרים ענקיים שהשינויים הטכניים יכולים להיות אצלכם באמת מהירים יותר, או אם מדובר בלקוחות דורשניים שרוצים כמה שיותר מהר לבצע אופטימיזציה טכנית, אז משך הזמן שחברת הקידום תצטרך להשקיע באותם לקוחות יהיה גדול יותר, מה שיצדיק תמחור גדול יותר.
בקשות SEO חריגות / פרוייקטים נקודתיים
ב-SEO יש תו"ל עבודה מסודר ומוגדר. עם זאת, לעיתים לקוחות יכולים לבקש משהו חריג. דוגמה קלאסית: יצירת של מסמך 301 בגלל מעבר לאתר חדש. זו בקשה חריגה שמצריכה הקצאה של הרבה זמן עבודה שהוא יוצא מן הכלל. על כן, בקשה כזו לרוב תתומחר באופן נפרד מהריטיינר הקבוע.
קצב הספקת קישורים
הקצב המקסימלי שאנחנו ממליצים עליו בכל הנוגע להפניות קישורים, הוא קישור 1 בשבוע (כי יותר מזה כבר נראה דיי פישי, אבל תמיד יש יוצא מן הכלל. ראו מידע נוסף אודות ההמלצות לקצב שליחת קישורים). יש לקוחות שיהיו דורשניים יותר ויבקשו לקבל יותר קישורים, וזה כמובן מצריך השקעה כספית גבוהה יותר וזה ישפיע על התמחור.
קישורים מאתרים גדולים
יש לקוחות שלא יספקו באתרי לוויין, וירצו לקבל קישורים מאתרים גדולים. אם ללקוח יש את התקציב, אז בכיף. העניין הוא שזה משהו שכמובן מעלה מאוד את העלות של ה-SEO.
כמות המאמרים החדשים שעולים לאתר בכל חודש
מאמרים מאוד חשובים ל-SEO, וככל שתדרשו ליצור יותר תכנים בחודש, הרי שעלות הקידום תעלה יותר. אנחנו מאוד אוהבים תוכן ואנחנו חושבים שזו השקעה חכמה, שכן מדובר בדרך הטובה ביותר לכבוש עוד מילות מפתח חדשות.
השפה שאתם רוצים לקדם
אם את רוצים לקדם אתר באנגלית, אבל מבקשים את זה מחברה ישראלית, ככל הנראה שזה יעלה יותר כסף, כי יש כאן אקסטרה השקעה. יהיה צורך להקצות לכם מנהל SEO שדובר את השפה והוא כמובן יהיה מתומחר בעלות גבוהה יותר בגלל התלות בו (זה לא מחזירות, אותו עובד עולה לחברת הקידום יותר כסף). זה מעלה גם את המחיר של המאמרים והקישורים.
אלו הדברים שלא אמורים להשפיע על התמחור של SEO:
כמות מילות המפתח
באופן די מוזר, יש חברות שמתמחרות "תקיפה" של יותר ביטויי מפתח ביותר כסף. אנחנו מתקשים למצוא לזה הסברים, בעיקר בגלל הסיבה שככול שאנחנו נקבל יותר ביטויים לקדם, אז סביר שאנחנו נצליח יותר במשימה שלנו (אנחנו זו החברה המקדמת). ז"א – ככל שיש לנו יותר עם מה לעבוד, הרי שיהיה לנו יותר קל להצליח.
אם הכוונה היית לכמות הביטויים שחברת SEO אומרת שהיא תעקוב אחרייה אז זה כבר משהו אחר, כי התוכנות המקצועיות למעקב דירוגים (כל מיני אפליקציות שחברות פרטיות פיתחו) באמת עושות חשבון על כמות הביטויים ואז חברות SEO (או לפחות אנחנו ככה) קצת מתקמצנות על הקרדיטים שהן מחלקות בכל הנוגע לכמות מילות המפתח למעקב.