כמה זמן לוקח לעשות SEO?

השאלה הכי מתבקשת בתהליך של קידום אורגני היא כמה זמן לוקח לעשות SEO? זו שאלה שעולה כל הזמן כי כאשר חוקרים את התחום, מתישהו מגיעים לזה שלקידום אורגני יש גם חסרונות, ואחד הבולטים שבהם הוא שמדובר בעבודה מאוד ארוכה עד להשגת התוצאות.
תוכן עניינים

אבל תשימו לב >> זו שאלה טריקית כי כששואלים "כמה זמן לוקח לעשות SEO" אפשר להתכוון לכמה דברים. אני אתמצת את זה לשני נושאים עיקריים שיכולים לענות על השאלה הזו:

  • אפשר לשאול כמה זמן יקח לקדם את מילות מפתח המרכזיות שלכם עד שנגיע לעמוד הראשון?
  • אפשר לשאול גם כמה זמן עד שנראה תנועה אורגנית מגוגל?

אז למה בעצם ההבדל הזה משמעותי לשאלה?

SEO הוא כלי להשג יעדים

מבחינת אנשי SEO, הקידום האורגני הוא כלי להשג יעדים, כמו הגדלה של התנועה לאתר, שיפור חווית המשתמש ובסופו של דבר גם קבלה של יותר פניות / עסקאות מגוגל אורגני. עם זאת, הם תמיד יבדקו גם אילו ביטויים הלקוח מעוניין לקדם (מהן מילות המפתח של האתר?). 

כתוצאה מכך, הלקוח יכול להתרשם שההצלחה של SEO תלויה בהאם הוא הצליח לקדם בהצלחה את מילות המפתח שהוגדרו בתחילת הפרויקט, בעוד שחברת הקידום תבחן לצד השינויים בדירוגים של מילות המפתח, גם את סך התנועה האורגנית החדשה לאתר בהשוואה לתקופה שלפני העבודה שלהם.

להגיע למקום הראשון בגוגל עם מילות המפתח

אז אם המטרה שלכם היא להגיע עם מילות המפתח שלכם לתוצאות הראשונות בגוגל, אז התשובה לשאלה "כמה זמן לוקח לעשות SEO" משתנה בהתאם למילות המפתח שלכם ולהלן הסיבות:

רמת התחרות עבור כל מילת מפתח

אם אתם חותרים לקדם ביטויים תחרותיים מאוד, בעלי זנב קצר, ואתם מתחילים מנקודת פתיחה "אפס", אבל עושים עבודת SEO טובה הכוללת קידום מלא של האתר, אז סדר הגודל של משך הזמן שאתם תצטרכו להשקיע בקידום אורגני היא לכל הפחות שנה. הסיבה לכך: הרבה אתרים התחילו לעשות את זה הרבה לפניכם, ואתם נמצאים בתחתיחת סדר העדיפויות של גוגל. אז כאמור, עליכם להתחיל ליצור עבודת SEO טובה וכמה שיותר מוקדם

אלו הדברים שתצטרכו לקחת בחשבון בשביל "עבודת SEO טובה":

  1. סליחה אם זה נשמע מובן מאילו, אבל האתר קודם כל צריך להיות פתוח לאינדוקס בגוגל.
  2. יש לבצע אופטימיזציה טכנית מלאה לאתר, ולא רק לעמודים שאתם רוצים לקדם.
  3. יש ליצור לאתר פרופיל בעל סמכות חזקה ברשת. זה בא לידיי ביטוי בעבודה SEO Off-page.
  4. צריך להזרים טרפיק איכותי לאתר. הכי קל לעשות את זה דרך קמפיינים ממומנים, שבהמטרה היא נטו התנועה והמעורבות שלה.

    *תכף נרחיב על נושא ה-Off-page והטרפיק כי הם קרטיים לקידום.

מה שיקרה בשלב הראשון, זה שתוכלו לראות די מהר את עצם האתר שלכם "נקלט" בהצלחה בגוגל (ז"א – יש אינדוקס שלו ותחילה של אינדקוס ביטויי המפתח שלכם). לאחר מכן, וגם תוך פרק זמן די קצר, לראות את המגמה של השינויים בדירוג מילות המפתח (כלפי מעלה כמובן). אבל השוני יהיה מן הסתם במקומות לא ריאלים, כמו עלייה ממקום 50 למקום 40 וכך הלאה. 

אם תמשיכו בעבודה הטובה, המגמה לא תשתנה (אבל כן קצב הקידום כי כאשר מתחילים להתברג במיקומים הגבוהים יותר, כך עולה גם התחרות והקושי, והקצב קצת יורד) ואתם תמשיכו ליהנות מהמשך עליות בדירוגים עד לעמוד הראשון, ואז למקומות הראשונים (טפו טפו חמסה חמסה).

מתי נתחיל לקבל תנועה אורגנית?

אם לזה אתם מתכוונים כשאתם שואלים "כמה זמן לוקח לעשות SEO?" אז התשובה היא הרבה יותר מהר. הסיבה: במסגרת עבודת הקידום, לא צריך לשים דגש רק על מילות המפתח הישירות (מילות מפתח מעגל ראשון), אלא גם למילות מפתח שיכולות להביא תנועה איכותית ממשתמשים שלאו דווקא חיפשו את השירות שלכם באופן ישיר, אבל הם מאוד רלוונטיים לעסק שלכם והם יכולים להפוך ללקוחות דרך החיפושים האלו.

חוץ מזה, יש אפשרות גם לקדם ביטויי מפתח נוספים שהם ממעגל שני, והם כוללים ביטויים רלוונטים באופן ישיר לעסק שלכם, אבל מורכבים מזנב ארוך. את שני סוגי מילות מפתח אלו מקדמים בדרך כלל דרך מאמרי תוכן חדשים שמעלים לאתר. אז גם פה יש משתנה: כמה מאמרים חדשים אתם מעלים לאתר שלכם בכל חודש? ככל שתעלו יותר מאמרים שיכבשו יותר ביטויים, הרי שתקבלו יותר תנועה באופן מהיר יותר. 

אז מה גורם לעבודת הקידום להיות מהירה יותר?

הזכרנו מקודם את נושא הקישורים והתנועה מהסושיאל (כל עניין ה-Off Page). לזה אפשר לצרף את נושא המאמרים, הכמות וכמובן האיכות שלהם והכל מתחיל להתכנס לנושא כלכלי. כל הצרכים האלו יכולים להגיע במסה ואיכות גדולים יותר ככל שנשלם יותר כסף. אז כחלק מהתשובה לשאלה "כמה זמן לוקח לעשות SEO" אנחנו חייבים לדעת גם מה התקציב שלנו וכמה יעלה ה-SEO שלנו כדי לדעת כמה מהר ה-SEO יתחיל לזוז.

לסיכום:

  1. אנחנו צריכים להבין למה אתם מתכוונים בשאלה "כמה זמן לוקח לעשות SEO?". אם התשובה היא – SEO זה להתחיל לקבל תנועה איכותית מגוגל אורגני, הרי שאפשר להתחיל לעלות השארות.
  2. ככל שנשקיע יותר כסף (או זמן אם אתם לוקחים על עצמכם את האחריות על הקידום) ב- SEO שוטפת (רק לאחר השלמת כל הפעולות הטכניות), אז אנחנו נתחיל לקבל עוד ועוד תנועה אורגנית לאתר שלנו וה-SEO יהיה מהיר יותר.
השאלה הכי מתבקשת בתהליך של קידום אורגני היא כמה זמן לוקח לעשות SEO? זו שאלה שעולה כל הזמן כי כאשר חוקרים את התחום, מתישהו מגיעים לזה שלקידום אורגני יש גם חסרונות, ואחד הבולטים שבהם הוא שמדובר בעבודה מאוד ארוכה עד להשגת התוצאות.

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.

קרא עוד »
קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.

קרא עוד »
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.

קרא עוד »
כמה זמן לוקח לעשות SEO?
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן