הקשר בין מהירות האתר לקידום האורגני בגוגל

בעידן הדיגיטלי, מהירות האתר הפכה לגורם קריטי הן עבור המשתמשים והן עבור בעלי אתרים. מהירות האתר מתייחסת לזמן שלוקח לאתר להיטען במלואו ולהציג את תוכנו. ככל שהאתר נטען מהר יותר, כך חווית המשתמש טובה יותר, מה שיכול לתרגם למעורבות והמרות גבוהים יותר. בנוסף, מהירות האתר היא גם גורם מפתח לקידום אורגני בגוגל. במאמר זה נחקור את השפעת מהירות האתר על חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל.
תוכן עניינים

חוויית משתמש

מהירות האתר משחקת תפקיד מכריע בחוויית המשתמש. המשתמשים מצפים שהאתרים ייטענו במהירות, ועיכוב של אפילו כמה שניות יכול להוביל לתסכול ולנטישה. על פי מחקר של גוגל, אם האתר לוקח יותר משלוש שניות לטעון, 53% ממשתמשי המובייל יעזבו את האתר. יתרה מכך, 79% מהמשתמשים שחווים ביצועי אתר איטיים נוטים פחות לחזור לאתר. לכן, אתר שנטען במהירות יכול לשפר את מעורבות המשתמש, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולהגדיל את שיעורי ההמרה.

מהירות אתר וקידום אתרים

מהירות האתר היא גם גורם חשוב עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). ב-2010 הודיעה גוגל שמהירות האתר תיכלל כגורם דירוג באלגוריתם החיפוש שלה. האלגוריתם של גוגל מחשיב את מהירות האתר כאינדיקציה לאיכות האתר ולחווית המשתמש שלו. לכן, אתרים שנטענים מהר נוטים לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs) מאשר אתרים שנטענים לאט.

חיוני ליבה לאינטרנט

במאי 2021, גוגל הודיעה שמהירות האתר תהפוך קריטית עוד יותר עבור SEO. ענקית מנועי החיפוש הציגה את Core Web Vitals, קבוצה של מדדים ממוקדי משתמש המודדים את מהירות הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות החזותית של אתר אינטרנט. חיוני הליבה באינטרנט מורכבים משלושה מדדים:

  • צבע התוכן הגדול ביותר (LCP): מודד את מהירות הטעינה של התוכן הראשי של אתר אינטרנט.
  • Delay Input First (FID): מודד את הזמן שלוקח לאתר להגיב לאינטראקציה הראשונה של משתמש.
  • Shift מצטבר (CLS): מודד את היציבות החזותית של תוכן אתר אינטרנט.

גוגל הצהירה ש-Core Web Vitals יהפכו לגורם דירוג ביוני 2021. לכן, בעלי אתרים צריכים להבטיח שהאתרים שלהם עומדים בסף של מדדים אלה כדי לדרג היטב בתוצאות החיפוש.

דוגמאות

כדי להמחיש את ההשפעה של מהירות האתר על חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל, בואו נסתכל על כמה דוגמאות.

דוגמה 1: Walmart

בשנת 2012, Walmart ערכה ניסוי לשיפור מהירות האתר שלה. החברה גילתה כי על כל שנייה של שיפור במהירות האתר שלה, שיעור ההמרה שלה עלה ב-2%. לכן, Walmart ביצעה שיפורים משמעותיים בתשתית האתר שלה ורשמה ירידה של שנייה אחת במהירות האתר שלה. כתוצאה מכך, חוותה החברה עלייה של 2% בשיעור ההמרה שלה, שתורגם להכנסות נוספות של מיליוני דולרים.

דוגמה 2: פינטרסט

בשנת 2014, Pinterest שיפרה את מהירות האתר שלה על ידי הקטנת גודל התמונה ואופטימיזציה של הקוד שלו. החברה ראתה ירידה של 40% בזמן ההמתנה שלה ועלייה של 15% בשיעור ההרשמה. יתרה מכך, מהירות האתר המשופרת של פינטרסט הובילה גם לעלייה של 15% בתעבורת ה-SEO שלה.

דוגמה 3: Etsy

בשנת 2017, Etsy הטמיעה Accelerated Mobile Pages (AMP) כדי לשפר את מהירות האתר שלה. החברה ראתה עלייה של 43% בתעבורה האורגנית שלה ממכשירים ניידים וירידה של 90% בשיעור הנטישה שלה. בנוסף, מהירות האתר המשופרת של Etsy הובילה גם לעלייה של 10% בשיעור ההמרה שלו.

סיכום

לסיכום, למהירות האתר יש תפקיד מכריע בחוויית המשתמש ובקידום האורגני בגוגל. אתר שנטען במהירות יכול לשפר את מעורבות המשתמש, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולהגדיל את שיעורי ההמרה. יתרה מכך, מהירות האתר היא גורם מפתח בקידום אתרים, ועם כניסתו של Core Web Vitals, היא הפכה קריטית עוד יותר לדירוג טוב בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. בעלי אתרים צריכים לבצע אופטימיזציה של מהירות האתר שלהם על ידי הקטנת גודל הקבצים, מזעור בקשות HTTP ושימוש ברשת אספקת תוכן (CDN) כדי לשפר את חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל. על ידי התמקדות במהירות האתר, בעלי אתרים יכולים לשפר את חווית המשתמש ו-SEO שלהם, מה שמוביל למעורבות גבוהה יותר, שיעורי המרה והכנסות גבוהות יותר.

בעידן הדיגיטלי, מהירות האתר הפכה לגורם קריטי הן עבור המשתמשים והן עבור בעלי אתרים. מהירות האתר מתייחסת לזמן שלוקח לאתר להיטען במלואו ולהציג את תוכנו. ככל שהאתר נטען מהר יותר, כך חווית המשתמש טובה יותר, מה שיכול לתרגם למעורבות והמרות גבוהים יותר. בנוסף, מהירות האתר היא גם גורם מפתח לקידום אורגני בגוגל. במאמר זה נחקור את השפעת מהירות האתר על חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל.

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

מה ההבדל בין קטגוריות ותגיות ואיך זה קשור ל-SEO?

בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול תוכן איכותי וממוקד הוא חיוני להצלחת כל אתר אינטרנט. אחד הכלים החשובים ביותר לסדר ולארגון תוכן באתרים הוא שימוש בקטגוריות ובתגיות, במיוחד במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס. הבנת ההבדלים בין שני אלה והשימוש הנכון בהם יכולה לשפר משמעותית את יעילות ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) של האתר. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות ואת השפעתם על SEO.

קרא עוד »
קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני (SEO טכני) הוא תהליך אופטימיזציה של האתר שלכם, המאפשר למנועי חיפוש, כמו גוגל, לסרוק, לנתח ולהבין את התוכן שלו בצורה יעילה יותר. כתוצאה מכך, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש (SERPs) עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שיוביל ליותר תנועה אורגנית.

קרא עוד »
הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

הרושם הראשוני: למה Above The Fold (ATF) חשוב כל כך באתר שלכם?

עולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, תשומת הלב היא המטבע החדש. האינטרנט מוצף במידע, ותחרות אדירה קיימת על כל גולש. בממוצע, גולשים מקדישים רק מספר שניות בודדות להתרשמות מדף אינטרנט חדש לפני שהם מחליטים אם להישאר או לעבור הלאה.

קרא עוד »
הקשר בין מהירות האתר לקידום האורגני בגוגל
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן