חוויית משתמש
מהירות האתר משחקת תפקיד מכריע בחוויית המשתמש. המשתמשים מצפים שהאתרים ייטענו במהירות, ועיכוב של אפילו כמה שניות יכול להוביל לתסכול ולנטישה. על פי מחקר של גוגל, אם האתר לוקח יותר משלוש שניות לטעון, 53% ממשתמשי המובייל יעזבו את האתר. יתרה מכך, 79% מהמשתמשים שחווים ביצועי אתר איטיים נוטים פחות לחזור לאתר. לכן, אתר שנטען במהירות יכול לשפר את מעורבות המשתמש, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולהגדיל את שיעורי ההמרה.
מהירות אתר וקידום אתרים
מהירות האתר היא גם גורם חשוב עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). ב-2010 הודיעה גוגל שמהירות האתר תיכלל כגורם דירוג באלגוריתם החיפוש שלה. האלגוריתם של גוגל מחשיב את מהירות האתר כאינדיקציה לאיכות האתר ולחווית המשתמש שלו. לכן, אתרים שנטענים מהר נוטים לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs) מאשר אתרים שנטענים לאט.
חיוני ליבה לאינטרנט
במאי 2021, גוגל הודיעה שמהירות האתר תהפוך קריטית עוד יותר עבור SEO. ענקית מנועי החיפוש הציגה את Core Web Vitals, קבוצה של מדדים ממוקדי משתמש המודדים את מהירות הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות החזותית של אתר אינטרנט. חיוני הליבה באינטרנט מורכבים משלושה מדדים:
- צבע התוכן הגדול ביותר (LCP): מודד את מהירות הטעינה של התוכן הראשי של אתר אינטרנט.
- Delay Input First (FID): מודד את הזמן שלוקח לאתר להגיב לאינטראקציה הראשונה של משתמש.
- Shift מצטבר (CLS): מודד את היציבות החזותית של תוכן אתר אינטרנט.
גוגל הצהירה ש-Core Web Vitals יהפכו לגורם דירוג ביוני 2021. לכן, בעלי אתרים צריכים להבטיח שהאתרים שלהם עומדים בסף של מדדים אלה כדי לדרג היטב בתוצאות החיפוש.
דוגמאות
כדי להמחיש את ההשפעה של מהירות האתר על חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל, בואו נסתכל על כמה דוגמאות.
דוגמה 1: Walmart
בשנת 2012, Walmart ערכה ניסוי לשיפור מהירות האתר שלה. החברה גילתה כי על כל שנייה של שיפור במהירות האתר שלה, שיעור ההמרה שלה עלה ב-2%. לכן, Walmart ביצעה שיפורים משמעותיים בתשתית האתר שלה ורשמה ירידה של שנייה אחת במהירות האתר שלה. כתוצאה מכך, חוותה החברה עלייה של 2% בשיעור ההמרה שלה, שתורגם להכנסות נוספות של מיליוני דולרים.
דוגמה 2: פינטרסט
בשנת 2014, Pinterest שיפרה את מהירות האתר שלה על ידי הקטנת גודל התמונה ואופטימיזציה של הקוד שלו. החברה ראתה ירידה של 40% בזמן ההמתנה שלה ועלייה של 15% בשיעור ההרשמה. יתרה מכך, מהירות האתר המשופרת של פינטרסט הובילה גם לעלייה של 15% בתעבורת ה-SEO שלה.
דוגמה 3: Etsy
בשנת 2017, Etsy הטמיעה Accelerated Mobile Pages (AMP) כדי לשפר את מהירות האתר שלה. החברה ראתה עלייה של 43% בתעבורה האורגנית שלה ממכשירים ניידים וירידה של 90% בשיעור הנטישה שלה. בנוסף, מהירות האתר המשופרת של Etsy הובילה גם לעלייה של 10% בשיעור ההמרה שלו.
סיכום
לסיכום, למהירות האתר יש תפקיד מכריע בחוויית המשתמש ובקידום האורגני בגוגל. אתר שנטען במהירות יכול לשפר את מעורבות המשתמש, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולהגדיל את שיעורי ההמרה. יתרה מכך, מהירות האתר היא גורם מפתח בקידום אתרים, ועם כניסתו של Core Web Vitals, היא הפכה קריטית עוד יותר לדירוג טוב בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. בעלי אתרים צריכים לבצע אופטימיזציה של מהירות האתר שלהם על ידי הקטנת גודל הקבצים, מזעור בקשות HTTP ושימוש ברשת אספקת תוכן (CDN) כדי לשפר את חווית המשתמש והקידום האורגני בגוגל. על ידי התמקדות במהירות האתר, בעלי אתרים יכולים לשפר את חווית המשתמש ו-SEO שלהם, מה שמוביל למעורבות גבוהה יותר, שיעורי המרה והכנסות גבוהות יותר.