יש מספר רב מאוד של פרמטרים, אבל הבולטים בהם הם:
- מבנה התוכן של האתר (ההיררכיה שלו, שכאן הh1 נכנס לסיפור)
- עצם התוכן עצמו (מה כתוב שם) והאיכות שלו
- איזה תיאור העמוד המציע לגוגל (כותרת ותיאור מטא)
- האם העמוד מכיל סכמות להעשרת המידע
- מה התוכן שמופיע במחרוזת של העמוד
- מהי מהירות טעינת העמוד
הפרמטרים האלו אמורים להשפיע לחיוב על התנהגות הגולשים באתר. אם הגולשים יביעו מעורבות גבוהה (זמן שהייה גבוהה, עיון באתר, הקלקה על כפתורים וכו') אז העכבישים יתרשמו שהאתר מציג תוכן איכותי ורלוונטי, ולכן גם תתעדף אותו בדירוג (הדירוג יעלה).
בחזרה להיררכיה והתגיות
העכבישים של גוגל צריכים שיעזרו להם להבין מה התוכן המרכזי של העמוד. כדי להבין את זה טוב, התוכן חייב להיות איכותי*. אבל חוץ מתוכן איכותי, יש גם פרמטרים טכניים שהעכבישים בוחנים. אחד הדברים הראשניים שהם סורקים, זה את הכותרות של העמוד (כמו שאנחנו קודם כל קוראים ברפרוף את כל הכותרות בעיתון).
מהי הכותרת הראשונה שהעכבישים שמים לב אלייה?
הכותרת המשמעותית ביותר, שמצביע באופן המובהק ביותר על נושא התוכן שהעכבישים צפויים להיחשף אליו, היא הכותרת הראשית. הכותרת הראשית צריכה להיות מתוייגת ב-h1. אז אם אנחנו חותרים לקדם ביטוי X בעמוד X, אז הכותרת הראשית צריכה להכיל את מילת המפתח X.
כמה פעמים נכיל h1 בתוך עמוד?
יש לשים לב שאין משנית לכותרת ראשית! היא תופיע פעם אחת בלבד בכל עמוד באתר. מצד שני, הכותרות המשניות (שאלו h2, h3 וכו') יכולות להופיע כמה שצריך בהתאם להקשר. דוגמה להיררכית תוכן עם תיוג כותרות נכון:
מאמר בנושא שיווק דיגיטלי:
מילת המפתח המבוקשת לקידום: שיווק דיגיטלי.
כותרת ראשית =
שיווק דיגיטלי
כותרות משנה שיתויגו עם h2 (שמגיעות אחרי הפסקה הראשית שמופיע מידע לאחר הכותרת הראשית):
- קידום אתרים
- פרסום ברשתות החברתיות
שיווק דיגיטלי
פסקה ראשונה שמדברת בהרחבה על שיווק דיגיטלי
קידום אתרים
פסקה נוספת שמדברת בהרחה על קידום אתרים
קידום אורגני
פסקה נוספת שמדברת בהרחה על קידום אורגני
קידום ממומן
פסקה נוספת שמדברת בהרחה על קידום ממומן
פרסום ברשתות החברתיות
פסקה נוספת שמדברת בהרחה על פרסום ברשתות החברתיות
פרסום בפייסבו
פסקה נוספת שמדברת בהרחה על פרסום בפייסבוק
פרסום באינסטגרם
פסקה נוספת שמדברת בהרחה על פרסום באינטגרם
עכשיו אפשר להמשיך את זה עוד… סתם למשל – לו היית רוצה לרשום גם תוכן שמדבר על היתרונות והחסרונות של פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, אז הייתי יכול להוסיף עוד כותרות משנה תחת תגיד h4 שפותחות את הנושא הזה וכך הלאה והלאה…
איך העכבישים בוחנים את טיב התוכן?
*האיכות נקבעת על פי הרלוונטיות של התוכן לחיפוש עצמו, המקוריות של התוכן, והמענה שהתוכן נותן לגולש. גוגל רואה בהעשרת התוכן עם מדיה (כמו תמונות וסרטונים) כבוסט לאיכות התוכן, לבנה הפסקאות שלו (לא ארוכות או קצרות מדי), בוחנת משפטי חיבור והקשר בין הפסקאות ולכותרות שלהן. זה הכל, מקווה שהכל מובן ובמידה ויש שאלות, אז אנחנו כאן