דוחות SEO – דירוג מילות מפתח

הצגה של דוחות מיקומים / דירוגים עבור מילות מפתח אחת לתקופה עבור הלקוחות, הם ה-א' ב' בעבודה של מקדם אתרים אורגני (SEO). אפשר ליצור דוחות כאלו דרך כלים חינמיים (כמו Google search console) ואו בתשלום (כמו ahrefs).
תוכן עניינים

הבעיה ב-Google search console היא שהתוכנה לא יוצרת פלט של מיקומים לפי מילות מפתח שאנחנו מגדירים לה, אלא לפי מה שהיא מזהה שמחפשים (שזה נחמד, אבל לא מה שאנחנו רוצים) והבעיה ב-ahrefs שהיא סופר יקרה (סכומים לא סבירים בעליל, בטח להחזקה של הרבה אתרים).

*מהניסיון האישי שלנו, בין עם התוכנה בתשלום או בחינם, הדיוק שלהם הוא קרוב לאמת ולא תמיד יראה לכם תוצאות הגיוניות, אבל זה מה יש…

בגלל ש-Google Search console חינמית, אז ברור שנרצה להשתמש בה, אבל צריך לפתור את עניין הדיווח לפי רשימת מילות מפתח שאנחנו נספק ולא חלילה בדיקה של כל ביטוי בנפרד כפי שניתן לעשות היום (תארו לכם שיש 200 ביטויים שצריך לעקוב אחריהם. בדיקה ידנית של כל אחת מהן היא לא הגיונית).

אז יצרנו פתרון! במדיך הזה נלמד כיצד לשלב את Google Search Console עם Looker Studio (לשעבר – גוגל דאטה סטודיו) ורשימת ביטויים חיצונית כדי ליצור דוח מיקומים פצצה ובחינם לגמרי!

מדריך בניית דוח מיקומים מתקדם בעזרת GSC ו-Google looker studio

נא בבקשה להכין מראש:

התהליך שאנחנו עומדים לעשות: אנחנו נשאב את המידע (Data) מ-GSC ובאמצעות כמה פעולות טכניות, ואז נוכל להציג אותו ב-Google looker studio ולפלטר את הביטויים לפי רשימה שאנחנו נקבע מראש. בגלל שזה יראה נוראי בלוקר סטודיו, אז אנחנו גם נראה כיצד להעתיק את המידע למסמך Google Shits שמכיל פילטרים מעולים ובכלל חווית משתמש הרבה יותר טובה ממה שלוקר סטודיו יכולה להציע (לא מקטע מתנשא, אבל זה לא דו"ח שמתאים ללוקר סטודיו).

השלב הראשון

יש לחבר את חשבון Google search console אל דו"ח חדש ב-Google looker studio ולהגדיר אותו בצורה נכונה.

נתחיל מלפתוח את Google looker studio וליצור דוח חדש מתבנית ריקה >>

**אפשר להקליק על התמונות כדי להגדיל אותן

באופן אוטומטי יפתח לנו חלון להוסיף מקור מידע, נחפש כאן את search console >>

במידה והחלון הוספת מקור מידע לא נפתח באופן אוטומטי נוכל למצוא גישה אליו כאן >>

כאן נבחר באתר שעבורו נרצה להפיק את הדוח >>

לאחר הלחיצה על הוספת מקור המידע, נקבל טבלה עם פרמטרים דיפולטיביים. כרגע נתעלם ממנה ונבחר בכפתור חיבור מקורות מידע (Blend data) >>

אחרי הלחיצה עליו תפתח לנו האפשרות לראות את מקור המידע שכבר חיברנו, להוסיף מקורות חדשים ולהגדיר טווחי תאריכים.

כאן אנחנו נוכל לשלוט באיזה מידע ובאיזה פרמטרים נרצה להציג בדוח שלנו, להגדיר את טווחי התאריכים שבהם נקבל את המיקום הממוצע של הביטויים עליהם אנחנו רוצים לעקוב.

נתחיל מלארגן בצורה נכונה את המקור המידע הראשון שהוספנו בתחילת המדריך, ככה הוא אמור להיראות בצורה אוטומטית >>

נחליף את ה-Dimensions ל-Query >>

נחליף את ה-Metric לטווח התאריכים שבו נרצה לבדוק את המיקום הממוצע של הביטויים – אני ממליץ לבחור טווח של שבוע שבוודאות יש מידע מתקופת זמן זו. בהמשך נבחר את השבוע הזהה בחודש שאחריו ונבצע השוואה בין שני השבועות (אם לא הבנתם על מה אני מדבר, אז לא משנה – תמשיכו והכל יהיה יותר ברור בהמשך) >>

ולאחר מכן >>

כל הכבוד! סיימנו לסדר את מקור המידע הראשון שלנו (כלומר החודש הראשון) והגיע הזמן לעבור להוספת מקור מידע נוסף שיציג את השבוע השני שנרצה לבדוק >>

נבחר במקור מידע של Google search console שהוספנו בתחילת בניית הדוח >>

נתאים את סוג חיבור מקורות המידע >>

נסדר את ההגדרות בצורה הבאה >>

נסדר את מקור המידע השני בדיוק כמו הראשון, אבל הפעם נבחר טווח תאריכים שונה (אני אבחר בחודש אחד אחרי). ככה מקורות המידע צריכים להיות מחוברים בסוף התהליך >>

ניתן לכל טווח תאריכים שם שונה כדי שנדע לזהות אותם בטבלה בהמשך הדרך >>

שימו לב, אנחנו ירצנו לצורך הדוגמה 2 מקורות מידע עם 2 טווחי תאריכים. תרגישו חופשי ליצור הרבה יותר (כמה שאתם רוצים).

עכשיו, אחרי שהמידע שאנחנו מושכים מוגדר נכון, הגיע הזמן לסדר את הטבלה שלנו בהתאם למידע שאנחנו רוצים להציג. ככה נרצה לסדר את הפרמטרים וההגדרות השונות >>

השלב השני

המידע שמוצג בטבלה נמשך מ- Google Search Console והם מציגים מה שבה להם. זו הבעיה כרגע בכלי הזה, ולכן אנחנו צריכים לציין את רשימת הביטויים שנרצה לעקוב אחריהם באמצעות Google sheets.

אבל זה לא פשוט. צריך להדביק את הביטויים בפורמט קצת מעצבן, ולמזלכם אנחנו אנשים ממש נחמדים וסידרנו לכם קומבינה שתעשה לכם את החיים קלים: תוכלו להיכנס לקישור הבא ולשמור עותק של המסמך sheets הזה. במידה ואתם לא יודעים איך ליצור העתק, צפו בהדרכה הזו:

 לאחר שיהיה לכם עותק משלכם, תהיה לכם אפשרות עריכה ותוכלו להדביק את רשימת הביטויים שאתם רוצים לעקוב אחריהם בעמודה הירוקה (תחת הכותרת "מילות מפתח למעקב". את הנוסחה הכנסנו כבר ל-sheets וכל מה שיהיה עליכם לעשות זה להעתיק את רשימת הביטויים מהחלון המסומן ליד הטור שבו הכנסתם אותם.

השלב השלישי

עכשיו אפשר להעתיק את הביטויים מהחלון (שהם מסודרים כבר לפי הפורמט שגוגל לוקר סטודיו מבקשת).

כדי לעשות את זה נחזור אל הדוח שלנו -Google looker studio ובלחיצה על הטבלה שלנו, נחפש את אפשרות Filter בהגדרות הטבלה >>

נגדיר את הפילטר בצורה הבאה, ונדביק את רשימת הביטויים כפי שהיא נוצרה לנו מהנוסחה ב-Google sheets >>

ואז >>

טדאאאאם! עכשיו קיבלנו טבלה המציגה את הביטויים שביקשנו לפלטר באמצעות הפילטר שבנינו ואת המיקום הממוצע שלהם בטווחי תאריכים שונים שביקשנו לבחון >>

השלב הרביעי

יצירת דוח מיקומים ב-Google sheets עם נראות ויזואלית.

נכון שאמרתי לכם שהדוח יהיה מכוער בלוקר סטודיו?.. נכון… אז כדי להפיק את המירב מהנתונים שהוצאנו ואפילו לאפשר ללקוחות שלנו תצוגה ויזואלית נוחה יותר, עם צבעים וחצים המעידים על עליה או ירידה לאורך התקופות השונות, הכנו עבורכם טמפלט נוסף ב-Google sheets שבו תוכלו להכניס את המידע מהטבלה ולקבל דו"ח מיקומים מקצועי במספר רגעים (על כל זה מגיע לנו לכל הפחות לייק או דירוג יפה בגוגל ביזנס).

נתחיל מלייצא את הנתונים מהטבלה של לוקר סטודיו. נעשה זאת ע"י כניסה למצב תצוגה (VIEW) של טבלת הנתונים שלנו ונלחץ על אייקון שלושת הנקודות בחלק הימני עליון שלה. לאחר מכן נבחר באפשרות EXPORT >>

קיבלנו את הנתונים מהטבלה במסמך Google sheets וכעת כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להעתיק את העמודות ולהדביק אותם בהתאמה בטמפלט הבא: תבנית לדוח מיקומים (עיצוב מותנה).

במדיך הזה הראינו 2 מקורות מידע (שמציגים 2 טווחי תאריכים). תרגישו חופשי ליצור כמה שאתם צריכים (לדוגמה, 12 חודשים בשנה אז 12 מקורות מידע עם 12 טווחי תאריכים).

הצגה של דוחות מיקומים / דירוגים עבור מילות מפתח אחת לתקופה עבור הלקוחות, הם ה-א' ב' בעבודה של מקדם אתרים אורגני (SEO). אפשר ליצור דוחות כאלו דרך כלים חינמיים (כמו Google search console) ואו בתשלום (כמו ahrefs).

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
ג'ימיני

הכירו את Gemini (ג'ימיני – בארד לשעבר)

Gemini הוא כלי חדשני מבית Google AI, שפותח במטרה לסייע לכם לעבוד בצורה יעילה ופרודוקטיבית יותר. Gemini משלב טכנולוגיות מתקדמות של למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית, ומאפשר לכם לבצע מגוון רחב של משימות בקלות ובמהירות.

קרא עוד »
תוספי כרום מומלצים ל-SEO

תוספי כרום מומלצים ל-SEO

התוספים הבאים רלוונטים גם לאנשי SEO שמצבעים עבודת קידום פרופר, וגם למנהלי שיווק שרוצים לבדוק ולהתרשם מה-SEO הטכני באתר. אנחנו משתמשים בתוספים האלו באופן יומיומי בעבודה שלנו והם Game Changer אמיתי

קרא עוד »
איך בונים דו"ח מטאות SEO?

איך בונים דו"ח מטאות SEO?

במדריך זה נציג לכם כיצד אנו בונים פורמט דו"ח מטאות שאנחנו עושים בו שימוש במסגרת עבודת הקידום שלנו. את הפורמט אנחנו יוצרים בגוגל שיטס. להלן שלבי הבנייה:

קרא עוד »
Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console הוא אחד מהכלים הכי חשובים למקדמי אתרים מ-2 סיבות עיקריות:

הוא כלי לכל דבר ועניין שדרכו מיישמים פעולות הקשורות ל-SEO, כמו למשל להציג מפת אתר לגוגל, להתכחש לקישורים רעילים, להסיר דפים או לבקש לאנדקס דפים חדשים מהאינדקס ועוד.
דרך הממשק של GSC ניתן לבחון דוחות ביצועים של SEO, כמו מספר קליקים על מודעות אורגניות בלבד, נתח חשיפה, יחס הקלקה והכי חשוב – מיקום של מילות מפתח.

קרא עוד »
Miro – תוכנה לאיור אפיון עץ אתר

Miro – תוכנה לאיור אפיון עץ אתר

Miro היא תוכנת לוח דיגיטלי המשמשת לשיתוף פעולה ויזואלי ויצירת רעיונות. זהו יישום מבוסס אינטרנט שניתן לגשת אליו מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, מה שהופך אותו מושלם עבור צוותים מרוחקים. Miro מאפשרת למשתמשים לעשות סיעור מוחות, לתכנן ולארגן רעיונות בצורה אינטראקטיבית וויזואלית.

קרא עוד »
דוחות SEO – דירוג מילות מפתח
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן