איך בונים דו"ח מטאות SEO?

במדריך זה נציג לכם כיצד אנו בונים פורמט דו"ח מטאות שאנחנו עושים בו שימוש במסגרת עבודת הקידום שלנו. את הפורמט אנחנו יוצרים בגוגל שיטס. להלן שלבי הבנייה:
תוכן עניינים

נתחיל מיצירת טבלה בגוגל שיטס עם הכותרות הרלוונטיות לדו"ח המטאות. אנחנו ממליצים ליצור עמודות של קישור ישיר עבור כל דף, ביטוי המפתח הרלוונטי עבורו, עמודת כותרת מטא ועמודת תיאור מטא:

כעת נפתח עוד עמודה ליד עמודת הכותרות מטא, וליד עמודת תיאורי המטא. עמודות החדשות ישמשו אותנו לטובת בקרה על כמות התווים בהם השתמשנו בכל אחת מהכותרות והתיאורים. לאחר מכן נגדיר להן את השם "מספר תווים":

פונקציה למיספור תווים

כעת, נשתמש בפונקציה אשר מבצעת את ספירת התווים עבורנו. אם אתם לא בקיאים בפונקציות EXCEL או SpreadSheets אין לכם מה לדאוג. אנחנו נסביר את תהליך הביצוע צעד אחר צעד.

כל פונקציה באקסל או בגוגל שיטס תתחיל תמיד בסימן שווה (=), לכן, כדי להתחיל, הקליקו על התא הראשון בעמודה החדשה שפתחנו לספירת התווים, הוסיפו את הסימן = ולאחר מכן "LEN".

לאחר שהגדרתם את הפונקציה שברצונכם להפעיל (פונקציית LEN), תצטרכו להגדיר לאיזה תא אתם רוצים להתייחס. או בשפה של בני אדם – באיזה תא הייתם רוצים לספור את התווים? כדי להגדיר זאת, נפתח סוגריים, נלחץ על התא אליו היינו רוצים להתייחס (שם התא יופיע בתוך הסוגריים) ואז נסגור סוגריים. לאחר שסיימנו נלחץ על מקש ENTER

כעת, נוכל לכתוב מה שנרצה בתא C3, כאשר בתא D3 (התא בו הגדרנו את הפונקציה) נוכל לראות באופן אוטומטי את מספר התווים שהתא C3 מכיל למעשה.

כדי להחיל את הפונקציה LEN על כל העמודה, נסמן התא שבו הגדרנו את הפונקציה, נקליק על הנקודה השמאלית בתחתית התא המסומן ונגרור אותה עד לתחתית העמודה.

נבצע את אותו התהליך בדיוק על עמודת "מספר תווים" הנוספת במסמך.

איך מגדירים צביעה אוטומטית של התא לפי כמות התווים?

על מנת להגדיר צביעה אוטומטית של תא בהתאם לכמות התווים, נשתמש בטבלה שיצרנו קודם עם פונקציית LEN, ונוסיף לה עיצוב מותנה על ידי הקלקה על "עיצוב בתפריט" ולאחר מכן על "עיצוב מותנה"

בחלון שיפתח כעת (כללים לתיבה מותנית) נתבקש לבחור טווח עליו אנו רוצים שהתנאי העיצובי יתקיים. נקליק על החלונית "החלה על טווח", ואז נסמן את כל התאים בהם הגדרנו פונקציית LEN, ושעבורם יתקיים אותו התנאי (שימו לב, עמודת ספירת התווים של כותרות המטא צריכה להכיל תנאי שונה מאותה העמודה שמתייחסת לתיאורי המטא). לאחר מכן נלחץ על אישור.

כעת נקבע כלל שיחול על התאים שסימנו. בואו נסביר את זה קודם כל במילים ואז נעבור לחלק הטכני: 

על פי תוסף ה-SEO הפופולרי YOAST, על כותרת מטא איכותית לא לעבור את אורך ה-60 תווים. כמו כן, על תיאורי מטא להיות באורך של בין 125-155 תווים. לכן, אני רוצה ליצור עיצוב מותנה שיסמן בצבע ירוק תאים בטווח הזה (125-155), ויסמן באדום כל תא בעל מספר גבוהה או נמוך יותר מהטווח הרצוי. עכשיו בואו נתרגם את זה לנוסחא:

בחלונית העיצוב שבה סימנו טווח תאים בסעיף הקודם, נקליק על "כללים לפורמט" ותפתח לנו תיבת סימון עם אפשרויות התניה שונות כמו "גדול מ..", "שווה ל.." המשמעות היא שרק במידה והתא שווה (או גדול מ.., קטן מ..) למספר שהגדרנו בתנאי אז העיצוב יחול על התא. נבחר באפשרות "נמצא בין".

בשלב הבא נקבע כלל שיחול על התאים שסימנו. בואו נסביר את זה קודם כל במילים ואז נעבור לחלק הטכני

עכשיו יפתחו לנו שתי חלוניות חדשות בהן נגדיר את הטווח. לאחר מכן נתבקש להגדיר את סגנון העיצוב שיחול על התא במידה והתנאי מתקיים. לשימושים שלנו, שינוי צבע התא (ירוק / אדום) יספיק, אך באפשרותכם לשנות גם את צבע הטקסט, פונט, הוספת מאפיינים מיוחדים ועוד. בחרו את העיצוב שתרצו להחיל על הטקסט ולחצו על סיום

בחלונית העיצוב שבה סימנו טווח תאים בסעיף הקודם, נקליק על "כללים לפורמט" ותפתח לנו תיבת סימון עם אפשרויות התניה שונות כמו "גדול מ..", "שווה ל.." המשמעות היא שרק במידה והתא שווה (או גדול מ.., קטן מ..) למספר שהגדרנו בתנאי אז העיצוב יחול על התא. נבחר באפשרות "נמצא בין".

מצויין! אם עשיתם הכל לפי המדריך, התנאי אמור להיות מיושם כעת על טווח העמודות שבחרתם! בטח שמתם לב שאמנם תאים בטווח נצבעו בירוק, אך תאים שאינם עומדים בתנאי (בין 125-155 תווים) למעשה נשארים לבנים. זאת משום שלא הגדרנו תנאי לגביהם. על מנת שגם תאים אלו ייצבעו במידה ואינם עומדים בתנאי, נצטרך ליצור עבורם תנאי נוסף. נקליק על "הוספת כלל"

בחלונית "החלה על הטווח" נסמן שוב את כל העמודה הרלוונטית, כאשר הפעם ב"כללים לפורמט" נבחר באפשרות "אינו נמצא בין.." ונזין שוב את הטווח שלנו.

לאחר מכן נתבקש לבחור עיצוב עבור תאים שאינם עומדים בתנאי (כלומר, אינם מכילים מספר בין 125-155). בדוגמא בחרנו בצביעת התא באדום . נלחץ על סיום 

זה הכל אם הצלחתם, רשימת התנאים שלכם צריכה להיראות ככה

במדריך זה נציג לכם כיצד אנו בונים פורמט דו"ח מטאות שאנחנו עושים בו שימוש במסגרת עבודת הקידום שלנו. את הפורמט אנחנו יוצרים בגוגל שיטס. להלן שלבי הבנייה:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם
ג'ימיני

הכירו את Gemini (ג'ימיני – בארד לשעבר)

Gemini הוא כלי חדשני מבית Google AI, שפותח במטרה לסייע לכם לעבוד בצורה יעילה ופרודוקטיבית יותר. Gemini משלב טכנולוגיות מתקדמות של למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית, ומאפשר לכם לבצע מגוון רחב של משימות בקלות ובמהירות.

קרא עוד »
תוספי כרום מומלצים ל-SEO

תוספי כרום מומלצים ל-SEO

התוספים הבאים רלוונטים גם לאנשי SEO שמצבעים עבודת קידום פרופר, וגם למנהלי שיווק שרוצים לבדוק ולהתרשם מה-SEO הטכני באתר. אנחנו משתמשים בתוספים האלו באופן יומיומי בעבודה שלנו והם Game Changer אמיתי

קרא עוד »
דוחות SEO – דירוג מילות מפתח

דוחות SEO – דירוג מילות מפתח

הצגה של דוחות מיקומים / דירוגים עבור מילות מפתח אחת לתקופה עבור הלקוחות, הם ה-א' ב' בעבודה של מקדם אתרים אורגני (SEO). אפשר ליצור דוחות כאלו דרך כלים חינמיים (כמו Google search console) ואו בתשלום (כמו ahrefs).

קרא עוד »
Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console הוא אחד מהכלים הכי חשובים למקדמי אתרים מ-2 סיבות עיקריות:

הוא כלי לכל דבר ועניין שדרכו מיישמים פעולות הקשורות ל-SEO, כמו למשל להציג מפת אתר לגוגל, להתכחש לקישורים רעילים, להסיר דפים או לבקש לאנדקס דפים חדשים מהאינדקס ועוד.
דרך הממשק של GSC ניתן לבחון דוחות ביצועים של SEO, כמו מספר קליקים על מודעות אורגניות בלבד, נתח חשיפה, יחס הקלקה והכי חשוב – מיקום של מילות מפתח.

קרא עוד »
Miro – תוכנה לאיור אפיון עץ אתר

Miro – תוכנה לאיור אפיון עץ אתר

Miro היא תוכנת לוח דיגיטלי המשמשת לשיתוף פעולה ויזואלי ויצירת רעיונות. זהו יישום מבוסס אינטרנט שניתן לגשת אליו מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, מה שהופך אותו מושלם עבור צוותים מרוחקים. Miro מאפשרת למשתמשים לעשות סיעור מוחות, לתכנן ולארגן רעיונות בצורה אינטראקטיבית וויזואלית.

קרא עוד »
איך בונים דו"ח מטאות SEO?
תוכן עניינים

אודות רנקי:

רנקי [Rankey] היא חברה לקידום אתרים אורגני וחלק מקבוצת יובל בבעלותו של חוליאן טרומפר, המונה את Rankey, המכללה לשיווק דיגיטלי ו-Linkey.

רנקי מספקת שירותי SEO לחברות ובעלי עסקים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא חברות כמו ג.ר.א.ס, המשביר לצרכן, i-optic, סולתם, נעמן, ורדינון ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שירותי SEO מלאים:

בקרו אותנו בפייסוק שלנו:

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן מ-Rankey... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן